Két éven belül gyártásba kerülhet a szlovák repülő autó. Elsősorban az észak-amerikai piacra szánják, az ára egy szupersportkocsi szintjén mozoghat. A fejlesztés alatt álló repülő autó aktuális verzióját (AeroMobil 3.0) a napokban mutatták be Bécsben.
A Stefan Klein tervezőmérnök által megálmodott, kétszemélyes, közúti közlekedésre is alkalmas ultrakönnyű repülő autó előző verzióját, az AeroMobil 2.5-öt tavaly Montrealban mutatták be. Az aktuális modell elődjéhez képest rengeteg újításon, tökéletesítésen esett át, és sikeresen teljesítette a repülési teszteket is.
A mindössze 450 kilogrammos, szénszálas karosszériaelemek felhasználásával acélvázra épített gép hat méter hosszú, szélessége nyílt szárnyakkal nyolc, összezárt szárnyakkal két és negyed méter. A repülő autót egy ezerkétszáz köbcentiméteres, száz lóerős motor hajtja, közúton legfeljebb 160, a levegőben pedig 200 km/h-s sebességgel. A hibrid felhasználás korlátait tekintetbe véve a repülő autó fogyasztása is meglehetősen barátinak tűnik, gépkocsiként használva 8 liter száz kilométerenként, repülőgépként pedig beéri 15 liter ólommentes autóbenzinnel óránként.
A fejlesztő cég elsődlegesen a kevésbé kiépített infrastruktúrával rendelkező piacokra szánja a repülő autót, amely egyenetlen terepen, alig kétszáz méteres pályán képes felszállni. Egy tankolással hétszáz kilométert tud megtenni, a leszálláshoz ötvenméteres pálya is elég.
(Forrás: MTI)