Külső
A DS3-ban valahogy kevesebb a cukiságfaktor, mint a hasonló célból megalkotott Fiat 500-asban vagy MINI Cooperben, velük szemben inkább elegánsnak és sportosnak hat. Ezt mi nem nagyon bánjuk, mert ha nem is kifejezetten férfias, de mindenképpen uniszex a megjelenése. Az idén májusban megejtett ráncfelvarrás egyébként alaposan feladja a leckét a katalógusszökevényeknek is, gyakorlatilag csak az első LED-es fényszóróról ismerhető fel az újdonság – de ez legalább kifejezetten jól néz ki rajta. Az összhatás így is friss, fiatalos, és nyilván szubjektív a külső megítélése, de szerintünk nehéz még egy ilyen csinos darabot találni a konkurensek között.
Belső
Abszolút érezni a törődést a DS3 utastéren, a minőségérzet kiváló, a műszerfal szép, a fényes fekete műanyag a középkonzolon, az alumínium hatású betét a kormányon nagyon feldobja az összhatást – legalább ilyennek kell lennie egy prémium kisautónak. Ránézésre szépek és igényesek a bőrülések is, bár az gyorsan feltűnik, hogy az ülőlap rövid, és nem is engedhető elég mélyre, ami sokat ront a vezetési élményen.
Háromajtósról lévén szó, a hátsó sorba csak az első ülések elhúzásával lehet bejutni, de nem veszítünk sokat, ha ezt kihagyjuk, mert 180 centis magassággal is szűkös lehet a fejtér és a lábtér sem kifejezetten tágas. Szerencsétlen az első üléseken az ülésfűtés kapcsolójának elhelyezése. Az ülés ajtó felé néző oldalán elhelyezett kapcsolót mi nagyon nem szerettük, mert nehéz tapintással megtalálni, ráadásul soha nem tudjuk, hogy melyik fokozatban van éppen. A 285 literes csomagtér nem számít rossznak, két utas cuccának elegendő helyet kínál.
Mit tud a városban?
Egy átdolgozott, 120 lóerős, Euro 6-os dízelmotort találunk a DS3 orrában, amit röviddel indulás után gyorsan megszerettünk. Remekül fogyaszt, és bőven elég erős ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a valamivel 1200 kilogramm alatti Citroënt. Egy parányival azért lehetne erősebb kis fordulaton az 1,6-os, de így sem nehéz vele az indulás, a meredek mélygarázsfeljárón is volt már dolgunk sokkal gyengébb motorral.
A DS3-as sportos beállítása városban is érződik, a csillapítás elég feszes, a kormány pedig kellően közvetlen ahhoz, hogy örömet okozzon erős autókhoz szokott férfiembernek is. Jó, hír, hogy a fordulókör sem romlott emiatt, igazán könnyű vele szűk helyen manőverezni. Tolatva parkoláshoz jó szolgálatot tesz a tolatókamera, bár amint sötétedni kezd, szinte semmire nem használható – ennél azért többet szoktak látni a hasonló céllal beszerelt objektívek. Dinamikus beállítottságú modellhez képest nem kényelmetlen a rugózás sem, csak a nagyon makacs felgyűrődések miatt lassítottunk nagyobbat, mint egy átlagos autóval.
A Citroën DS3 BlueHDI 120 és konkurensei: |
Listaár |
|
MINI Cooper D (112 LE) | 6 114 000 Ft | |
BMW 116d (116 LE) | 6 857 000 Ft | |
Citroën DS3 BlueHDI 120 | 6 805 000 Ft |
Városon kívül
Az 1,6-os HDI városon kívül mutatja meg igazán, mire képes. Szépen leforog a dízelmotor, és kifejezetten jól húz még az autópályán megengedett sebességnél is, országúti előzéseknél pláne. Az ülések magasabb testalkat esetén néhány óra múlva már kényelmetlenek, de így is jobban bírtuk bennük, mint amit rövid városi használat során feltételeztünk róluk. A szélzaj is elfogadható, 120 körül kicsit megemelkedik, de a normál hangon való beszélgetést nem gátolja. A futómű nagy sebességnél is csodásan tart, kevés olyan kisautó van dízelmotorral, amivel ennyire jó volna tekeregni egyik kanyartól a másikig.
Fogyasztás, költségek
A költségekről is muszáj szót ejtenünk: a 6 805 000 forintos induló ár magas, nem csoda, ha a 120 lóerős dízel ezzel sokaknál kiveri a biztosítékot. Ahelyett, hogy kompakt autókhoz kezdenénk hasonlítgatni az árát, a konkurensekhez érdemes viszonyítani. A DS3 persze ennyiért sem tökéletes autó, de minden apró hibája ellenére nagyon szerethető, sőt, izgalmas vezetési élményt nyújt, amire nagyon kevesen képesek mindössze 120 lóerős teljesítménnyel. Főleg, hogy közben 6 l/100 km alatti fogyasztással is beéri.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|