A Hungaroringen található tanpályán rendezte a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu a harmadik magyar téligumi-tesztet, amelynek célja, hogy az autósok hazai környezetben mért eredmények alapján tudják összehasonlítani az abroncsokat. Tizenöt szettet vizsgáltak, köztük két négyévszakos és egy nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében. A méret 195/65 R15 volt.
 

Egyre kevesebb téli gumiabroncs bőg le az idei tesztek tanúsága szerint, de az olcsó kínai gumik még így is bőven utolsók
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között

Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között


A tesztek – amelyeket 1-4 Celsius-fok közötti hőmérsékleti értékek között végeztek – a száraz, vizes és jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett vizsgálták a csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, sőt a zajszintet is.
 
Míg a téli és a négyévszakos gumik jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve 22-29 métert tettek meg a megállásig, a nyári gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 45 méterre volt szüksége. A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Míg száraz és nedves úton a Pirelli SnowControl 3, jégen a Goodyear új UG9-es modellje végzett az élen.
 
A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a nedves aszfalton és jeges úton mért fékutakat 30-30 százalékos, a száraz úton mért fékutakat és a jégen való kapaszkodást 15-15 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve született meg a végeredmény.

Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten 28
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első tíz helyen lévő, egységesen megfelelő abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear és a Yokohama tudott érzékelhetően kiemelkedni.