Az Amerikai Nagydíj előtt csődbe ment Caterham-csapat a Crowdcube közösségi finanszírozó oldalon gyűjtött és egyéb befektetők által kiegészített pénzzel elutazik a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra, jelentették be még pénteken.
A közlemény akkor nem említette, hogy kik is vezetik az autót, pedig a jövőre a Sauberhez tartó Marcus Ericsson már pár nappal korábban közölte, hogy ő teljesen szakított a Caterhammel.
A sereghajtó Belgium után újra felkérte a Le Mans-bajnok audist, André Lotterert, de a német nemet mondott.
Vasárnap végül azt közölte a Caterham, az egyik autót továbbra is Kobajasi Kamui vezeti majd, partnerét pedig „a megfelelő” időben nevezik meg.
Az olasz La Gazzetta dello Sport úgy tudja, hogy a másik versenyző a Marussia „árvája”, Max Chilton lesz.
Bonyolítja a helyzetet, hogy a Caterhamnél több szabadedzésen is vezető Formula Renault-pilóta, Roberto Merhinek állítólag automatikusan meg kellene kapnia a második ülést. A versenyző édesapja így nyilatkozott:
„Hallottam róla, hogy a csődbiztos több versenyzőt is megkeresett vagy őt keresték meg. Jobb, ha tudnak róla, hogy szerződésünk van arról, hogy ha valamelyik állandó pilótájuk nem vezet, akkor Robertóé az autó” – állította az Autosportnak.
„A csődeljárás nem változtat semmin, ha szerződés van, azt be kell tartani, az köt. A csapatnál azt állítják, hogy versenyezni fognak, elég érdekes történeteket hallottam arról, hogy ki fog vezetni.”