Az Amerikai Nagydíj előtt csődbe ment Caterham a Crowdcube közösségi finanszírozó oldalon gyűjtött, külső befektetők által kiegészített pénzzel képes lesz elutazni a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra, jelentették be még pénteken.
Azóta kiderült, hogy ez csak a történet egyik fele, ugyanis ugyanaznap fel is mondtak mind a 230 dolgozónak, akiknek egyébként hét heti fizetéssel is tartoznak még.
F1: Megmentették a csapatot, mindenkit kirúgtak 1
F1: Megmentették a csapatot, mindenkit kirúgtak 23


A csapat egyik vezető aerodinamikusa, Jim McManus a The Observernek nyilatkozott: 
„Szégyenletes, hogyan reklámozzák a közösségi finanszírozási akció sikerét, amikor ugyanaznap a teljes munkaerőt elküldték. Ha cinikus akarnék lenni, azt mondanám, hogy a két dolog nem független egymástól, a jó hírrel igyekeztek elfedni a rossz híreket.” 
A de facto csapatfőnök, a csődbiztos Finbarr O’Connell másképp meséli a történetet, szerinte az alkalmazottak kérték ezt a lépést, hogy munkaerő-piaci szempontból szabadok lehessenek. 
„Bolond egy helyzet, főképp, hogy a dolgozók többsége kérte, hogy mondjunk fel nekik, hogy így bejelentkezhessenek munkakeresőként, amíg én megpróbálok vevőt keríteni. Ha sikerül eladnom a csapatot, akkor az új tulajdonos persze azonnal felveszi őket, a felmondólevelek mehetnek a kukába.” 
„A felmondóleveleket pénteknél korábban nem adhattam ki, ugyanis csak akkor lettem a (csapatot működtető cég) 1MRT csődbiztosa is” – indokolta az időzítést O’Connell, aki előtte a Caterham Sports Ltd. vezetését vitte csak.
Az aerodinamikus McManus azt állítja, a dolgozók nem kérték az elküldést, „határozottan jelezték”, hogy szeretnének alkalmazásban maradni.
F1: Megmentették a csapatot, mindenkit kirúgtak 24


A dolgozók helyzete mellett érdekes kérdés, hogy ki vezet majd a Caterhamnél a jövő hétégén, hiszen Marcus Ericsson már szerződést bontott velük, Kobajasi Kamui valószínűleg nem akar visszaülni az autóba, a Belga Nagydíjon egyszer bevetett Le Mans-bajnok André Lotterert pedig ugyan most is megkeresték, de a Twitteren jelezte, hogy nincs nagy kedve a dologhoz.
A Forma-1-es csapatok a szabályok szerint egy évben csak négy versenyzőt vethetnek be a futamokon, minden bizonnyal ezért is kellene nekik Lotterer, aki a legtöbbet ajánló fizetős pilóta mellé ülne.