Nehéz olyan autós céget találni, amelynek képviselője 4-5 hónappal a piaci bevezetést megelőzően az árakra vonatkozó kérdést nem azzal hárítja el, hogy „az új termék versenyképes áron kerül forgalomba”. Ugyanezt hallottuk nemrég a Magyar Suzuki illetékesétől az új Vitara kapcsán is.

Ha rövidebb, olcsóbb is?

Ám ezúttal tényleg lehet alapja a sablonválasznak, mert információink szerint a Vitara nem lesz drágább az SX4 S-Crossnál. Az autó ára még nem dőlt el, de úgy tudjuk, hogy a két autó közötti méretkülönbség okán a Suzuki a klasszikus kompakt autóként pozícionált S-Cross ára alá lőheti be az új látványterepjárót, amelynek sorozatgyártása januárban kezdődik Esztergomban.

Elsőre a személyautósabb C-Crossnál magasabbra tippeltem az új Vitara alapárát. Lehet, hogy mégis a menőbb SUV kerül majd kevesebbe?

Egyedibbé tehető a belső tér a fényezéshez hasonló betétekkel

Egyedibbé tehető a belső tér a fényezéshez hasonló betétekkel

A következő Vitara ugyanis 12,5 centiméterrel rövidebb az S-Crossnál, egészen pontosan 4175 milliméter hosszú. Bár a tenyérnyi különbség ebben a méretkategóriában nem oszt nem szoroz, az új típus valóban sorolható a Juke-2008-Mokka-Captur-C4 Cactus vonulathoz is. 375 literes csomagtartója szintén ezt a mezőnyt idézi.
Az új Vitara
Többet ér az S-Crossnál, mert jobban néz ki
1% ()
Ugyanannyit ér, egyformák a motorjaik is
1% ()
Kevesebbet ér, mert kicsivel rövidebb
1% ()
Ha az új Vitara valóban kevesebbe kerülne majd, mint a listaáron 4 490 000-8 500 000 Ft közötti áron kapható SX4 S-Cross, az megdobhatja a Suzukik iránti kereslet itthon. Konkrét összegekről nem tudunk és a közös technikára épülő S-Cross és Vitara listaárát amúgy is csak hasonló felszereltséggel érdemes összevetni.

A motorkínálat nem bonyolítja a helyzetet, mert ugyanaz az 1,6 literes benzines szívómotor és a FIAT-tól átvett 1,6-os dízel hajtja a testvérmodelleket.

Teljesítményük egyformán 120 lóerő, de a benzines maximális nyomatéka 156 Nm 4400-as fordulatszámon, a dízelé 320 Nm, már 1750-en.

Idén a Suzuki eladásai a piaci átlagnál kétszer erősebben, 12,1 százalékkal növekedtek. Ám a Splash gyártása augusztusban leállt, és nem biztos, hogy a kieső mennyiséget jövő év közepétől pótolni tudja a Thaiföldről importált Celerio.

Párizsig kellett menni érte, de mi már ültünk az új magyar Suzukiban, olvasd el az élményeinket!