Az elmúlt hetekben trópusi esőként ömlöttek az égből a Ford Mustanggal kapcsolatos hírek, és az ember ilyenkor nem tehet mást, mint kinyitja az esernyőt, és nem vesz tudomást a dömpingről. Egy fontos modellvariánst mégsem hagyhatunk említés nélkül: ez a Shelby GT350, a Mustang legendáján belül is kiemelt szerepet játszó egykori típus utódja.
Az eredeti Shelby GT350 még 1965 és 1970 között, kifejezetten versenyautó-alapnak készült, amely módosított motorja, futóműve és fékrendszere mellett megőrizte az alapmodell számos kényelmi funkcióját. Az évek során egyre nagyobb, egyre puhányabb lett a GT350, míg végül egyszerű optikaituning-csomaggá silányult.
Utcai versenyló 1
Utcai versenyló 27
A Ford most értelemszerűen a hőskorból merítve szeretné újrateremteni a típust. Ennek első eszköze a vadonatúj fejlesztésű, versenytechnológiát alkalmazó, fordulatszám-kedvelő V8-as blokk, amely „több mint 500 lóerőt” hoz ki 5,2 liter lökettérfogatból. Az egysíkú (a szokásos 90 helyett 180 fokkal elékelt csapokkal tervezett) főtengellyel szerelt motor négy öblös csövön keresztül krákogja ki az égéstermékeket a légkörbe, miközben a hátsó tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű segít beosztani a 400 Nm fölötti nyomatékot.
Az autó 50 mm-rel alacsonyabb a normál Mustangnál, és szinte minden karosszériaelemet úgy módosítottak, hogy csökkentsék a légellenállást (a motorházfedél például egészen rásimul a blokkra), és jelentősen megnövelték a mechanikus komponensekhez vezetett hűtőlevegő mennyiségét – hogy az üzemi hőmérséklet kérdése mennyire foglalkoztatta a mérnököket, jól jelzi, hogy a külön megvásárolható versenypálya-csomagban külön hűtő temperálja a motorolajat és a sebességváltót.
Utcai versenyló 28
Az utastérben Recaro sportülések, tükröződésmentes műszeregység, valamint egy egyedi, ötfázisú üzemmódválasztó program várja a pilótát, ez az ESP mellett a kormány- és gázreakciókat, az adaptív lengéscsillapítás paramétereit, és a kipufogó beállítását is módosítja.