Röviden – Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180 | |
---|---|
Mi ez? |
Félidős átdolgozás utáni kombi a középkategóriából, erős és tisztább dízelmotorral. |
Mit tud? | Elkényeztetni az utasokat messzire utazva. |
Mibe kerül? | Csak az új automata váltóval kapható, akciósan 9,3, listaáron 10,7 millió forintért. |
Kinek jó? | Azoknak a vezetőknek, akik ellátnak a német autókon túlra és idegenkednek a modern elektronikus segédrendszerektől. |
Külső
Jobb lett volna négy éve rögtön így kezdeni, de az 508 legalább most, az idei modellfrissítéssel megszépült. A mi gusztusunknak kellemes autó lett, tetszetős arányokkal és főleg a kombiváltozatban sikkes karosszériával. A krómdíszek nem keltenek foncsorozott hatást, jó érzékkel adagolva elegánsabbá teszik a szép vonalú autót. Rá is írták, de magától is látványos volna a LED-es tompított és távfényszóró, ami az Allure kivitelű 308-ban széria, az 508-hoz azonban 310 000 forintba kerül.
Belső tér
Polgári ízlés és jólét határozza meg a belső teret, ahová mindig jó visszavonulni a munkahelyi darálásból. A szép anyagokat, a kulturáltan működő kezelőszerveket látva itt mindent nagyvonalúan oldottak meg, nem pedig a középkategóriában elvárható minimumon.




165 000 forintba kerül az elektromos csomagtérajtó-nyitás luxusa. Mivel a kulcsról távirányítható, alacsony termetűeknek sem kell kepeszkedniük a nyomógombért az ajtón. Kár, hogy a kalaptartónak nincs külön helye a csomagtérpadló alatt, más téren a csomagtartó átgondolt és kellően nagy.
Milyen városban?
Városban többet használ, mint autópályán a nitrogén-oxid-kibocsátást és a koromemissziót csökkentő Blue HDi-rendszer, amely a 150 lóerős dízelmotorhoz is jár. Adalékszükséglete karbantartási többletfeladat, de talán fontosabb, hogy a dízel kevésbé mérgezze a helyi lakosokat.

Elinduláskor, alacsony fokozatokban kihúzatva a motorhang jobban jelen van, mint kívánnánk, nagyobb sebességnél elhalkul
Az 508 SW és automata váltós konkurensei | Listaár, forint |
|
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 175 aut. Revolution (175 LE) | 10 298 900 Ft | |
Opel Insignia ST 2,0 CDTI Cosmo aut. (195 LE) | 10 280 000 Ft | |
Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180 aut. (180 LE) | 10 700 000 Ft | |
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DSG Highline (190 LE) | 10 909 680 Ft |
A stop-start rendszer szorgalmasan működött, viszont hiányzott belőle némi finomhangolás. Más autókban a fékpedál nyomásának erejével jelezhetjük az alapjárati motorleállításnak, hogy csak egy pillanatra álltunk meg a forgalommal, vagy érdemes leállítani a motort. Itt többször is abban a pillanatban állt le a négyhengeres, amikor az enyhén tartott féket felengedtük induláshoz.

165 000 forintért urasan, gombnyomásra nyílik-záródik és a távirányítóról is működtethető a csomagtérfedél. A kombi 16, a szedán 38 milliméterrel hosszabb az új lökhárítóval
Mit tud hosszú úton?
Az első pár napban az járt a fejemben, hogy a későbbi fejlesztésű 308 SW színvonalban olyan közel van az 508-hoz, hogy házon belül felborult az erősorrend. Az utóbbi 1-2 évben bemutatott kompakt modellek már tényleg annyira sok mindent tudnak, hogy modernebb, fejlettebb autók lehetnek a hierarchiában fölöttük álló, de korábbi típusoknál.

8,6 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 226 km/óra. A Blue HDi a csekélyebb környezetszennyezésű Euro 6-os motorra utal
Kitűnően bánik az utasokkal, de ezt diszkréten csinálja. Csak órákat a kocsiban ülve tűnik fel, hogy az igen jó ülésekben, a hátul is oldalanként beállítható hőmérséklettel, az elvárható csendben, szépen szóló hifivel és harmonikus rugózással elrepült az idő az utazással.
400 Nm és 180 lóerő megadja a bőséges erő örömét, bár a különbség az igen jó, 140, 150 vagy 163 lóerős változatokhoz képest nem nagy. Jól harmonizál az új, hidrodinamikus nyomatékváltós automata a motorral, a 226 km/órás végsebesség és a 8,6 másodperces százra gyorsulás mutatja a Blue HDi 180 erejét.
Más téren viszont a Peugeot haladt a korral. Ezen a szinten nem nagy tétel a 310 000 forintba kerülő, csak LED-ekkel világító fényszóró. Hasznos és látványos hightech felszerelés, amely magától visszaveszi a távfényt, ha zavarná a szembejövőket.
Költségek, fogyasztás
Jól fogyasztott a kétliteres Blue HDi dízelmotor. Városban 8,3 litert mértünk, autópályán elég két literrel kevesebb is az automatikus váltós, 483 centiméteres kombinak. Az autót évente vagy 30 000 kilométerenként kell márkaszervizbe vinni, de aki szereti a kocsit, az ne sajnáljon tőle gyakoribb, 15-20 000 kilométerenkénti olajcserét. Hosszabb távon a dízelmotor hálás lesz a törődésért.

Ha aktív a navigáció, az irányokat is leolvashatjuk a kijelzőről, amely egy polikarbonát lapra vetít. Ez kevés középkategóriás autóhoz kapható
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|