Hosszú idő óta a Karl lesz az Opel első olyan modellje, amely lemerészkedik a tízezer euró alatti ártartományba (legalábbis Nyugat-Európában), és ezzel egy vadonatúj vásárlói réteg felé nyit ajtót – azok felé, akiket eddig a Chevrolet kínálatából szolgált ki a General Motors.
A 3,68 méteres, ötajtós ferdehátúról egyelőre minimális részleteket közöltek. Annyit tudni lehet, hogy belépőmotorja a márka háromhengeres, egyliteres erőforrása lesz, ám hogy ezen kívül mik lesznek még a kínálatban, egyelőre bizonytalan.
A modern biztonsági előírások korában nem spórolhatott az aktív és passzív utasvédelmi rendszereken az Opel: a visszagurulásgátló és az ESP alapáras lesz, de felárért sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, parkolóradar, sebességtartó és -határoló rendszer is rendelhető lesz az autóhoz.
A kényelemről városi üzemmóddal rendelkező elektromos szervokormány, kanyarfényszóró, fűthető kormánykerék és napfénytető gondoskodik, bár ha ezeket megvesszük, aligha tartható a négyszámjegyű (eurós) vételár.
A Karl forgalmazása 2015 nyarán veszi kezdetét.