A BKK nemrég jelentette be, hogy a Škoda-Solaris páros nyerte fővárosi trolitendert, melynek köszönhetően a cseh-lengyel konzorcium összesen 24 darab alacsonypadlós autóbuszt szállíthat a fővárosba. Az új járművek a BKV flotta 20 évnél idősebb buszait váltják majd le. A szerződést már aláírták, így 2015 folyamán 14 darab szóló és 10 darab csuklós trolibusz érkezhet Budapestre. A Škoda-Solaris Trollino típusú buszok a belvárosi, illetve a zuglói vonalakon szállítják majd az utasokat.

A legnépszerűbb
A teljes mértékben alacsonypadlós Trollino trolibusz jelenleg a legsikeresebb típusnak számít Közép-Európában.
A modell csuklós és szóló változatban egyaránt elérhető, karosszériáját és belső kialakítását a lengyel Solaris végzi, míg az elektromos hajtásláncot a Škoda szereli be a járművekbe. Természetesen a lengyelek más gyártókkal is együttműködnek, így tulajdonképpen a megrendelő igényein múlik, hogy mely cég hajtáslánca kerül a trolibuszokba.
Ilyenek lesznek az új budapesti trolik 1
Ilyenek lesznek az új budapesti trolik 9
Felsővezeték nélkül
A budapesti trolikat a BlueDrive (IGBT) elektromos rendszerrel látják el. A szóló járműveket 160 kilowatt, míg a csuklós változatokat 250 kilowatt teljesítményű elektromotorokkal szerelik. A trolik különlegessége, hogy akár 4 kilométert is képesek megtenni felsővezeték nélkül. Mindez jól jön például, ha a járműveknek egy esetleg áramkimaradással, vagy egy felsővezeték-hiányos útszakasszal kell megbirkózniuk. A trolibuszokat emellett úgynevezett térdeplőfunkcióval is ellátják, melynek köszönhetően a buszmegállókban 60-70 milliméterrel csökkenthető a buszok padlószintje.

Légkondis trolik
A csuklós Trollinóban 53, míg a szóló változatban
34 ülőhely található. Mindkét modell esetében a második ajtónál kihajtható rámpa segíti a mozgásukban korlátozott személyek fel- és leszállását. A járművek utasterében CCTV-kamerarendszer lesz, melyek fokozzák az utasok biztonsági érzetét. A megfelelő komfortérzetről pedig egy nagy teljesítményű légkondicionáló fog gondoskodni. A Trollinók-k utastéri világításáért LED-izzók felelnek majd, de a külső fényszórókat is takarékos, ámde hatékony LED-égőkkel látják el.

Ilyenek lesznek az új budapesti trolik 10 Az egykori Neoplan Polska gyárból alakult lengyel Solaris Bus&Coach 2002 óta van jelen hazánkban termékeivel. Az Urbino és a Trollino típusú alacsonypadlós buszokból összesen 90 darab fut Budapesten, Nyíregyházán és Debrecenben. Az új megrendelésnek köszönhetően már 114 darabra nő a Magyarországon futó Solaris gyártmányú buszok száma.