Másfél évvel ezelőtt egy szemrevaló kupétanulmánnyal vette kezdetét a Volvo még csak most kibontakozó dizájnforradalma. A legendás P1800 szellemi örököseként emlegetett kétajtósnak konkrét és igen fontos piaci, de főleg presztízsbeli szerep jutna, a gyár azonban nem akarja elkapkodni a dolgokat.
Nem épít luxuskupét a Volvo 1
Nem épít luxuskupét a Volvo 93
Brit újságíróknak nyilatkozva Anders Gunnarson, a Volvo külső formatervekért felelős vezetője elmondta, leghőbb vágyuk, hogy megépítsék a Concept Coupét, de egyelőre vannak ennél fontosabb feladataik.
„Jelenleg az XC90 az első számú prioritásunk. Ez az új modell minden másnál tökéletesebben testesíti meg a Volvo lényegét, a márka összes meghatározó értékét. Ez tart egyben minket. Nem hibázhatunk vele.”
Nem épít luxuskupét a Volvo 94
A Volvo tulajdonosa, a kínai Geely 2,5 billió forintnak megfelelő összegű beruházással teremtette meg a Volvo megújulásának kulcsát jelentő, új architektúrát, amelyből elsőként az XC90 nőtt ki, ám később limuzint és kombit is építenek a padlólemezre.
Ebben a platform-stratégiában pontosan megkomponált helye van a kupénak, ám még nem jött el az ideje. Amire viszont alighanem hiába várunk, az a Concept XC Coupé megvalósulása: az XC90-t megelőlegező három tanulmány közül a középső a BMW X6 ellenében léphetne piacra, azonban Gunnarson szerint erős túlzás volna.
Nem épít luxuskupét a Volvo 95
Képeinken a 2013-as Concept Coupé tanulmány látható