Bár a Renault-erőforrásokat használó Red Bull és a Ferrari is a motorfejlesztés korlátozásának lazításáért lobbizott, a Mercedes ellenállása miatt ez meghiúsult, így a riválisok attól tartanak, hogy a bajnokcsapat előnye 2015-ben is megmarad.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sötét képet fest a kilátásaikról:
„Nem írjuk le előre a jövő évet, de tagadhatatlan, hogy lemaradásban vagyunk. Az alapján pedig, amiket hallunk a Mercedes jövő évi fejlesztéseiről, elég komoly kihívás lesz csökkenteni a lemaradást. A Renault is sokat javulhat, de azt hiszem, hogy valószínűleg még az idei Mercedes-motor szintjét is nehéz lesz elérni.”
„Talán közelebb tudunk kerülni, de a Mercedes sem áll egy helyben, és a Ferrari is ugyanabban a cipőben jár, mint mi. Nagyon nehéz, amikor február végén le kell zárni a motorfejlesztést.”
„Ha hihetünk a pletykált számoknak, a Mercedes előnye még nőhet is – nagyon elkeserítő lenne, ha így történne” – utalt arra, hogy egyes spekulációk szerint a kipufogó és az energiavisszanyerő-rendszer csiszolásával a német gyártó kb. 70 lóerőt hozhat 2015-re.
Más kérdés persze, hogy valóban csak február végéig fejleszthetők-e a motorok, ugyanis a szabályok nem egyértelműek.