Röviden – Mercedes-Benz ML350 |
Mi ez? |
Prémium kivitelű, termetes szabadidő-autó |
Mit tud? |
Elegánsan parádézni, vagy éppen sárban fetrengeni |
Mibe kerül? |
16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista. |
Kinek jó? |
Bárkinek, aki szeret egy bálnában, békességben, kényelemben utazni |
A legutóbbi, harmadik generációs Mercedes ML 2011 nyarán
, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál valamivel könnyedebb megjelenésű, kicsivel barátságosabb lett a Mercedes óriása. Bővült az alapfelszereltségként járó extrák száma is, de ez az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium használatának köszönhetően nem járt együtt az ilyenkor megszokott tömegnövekedéssel. A korábban már kipróbált,
fogyasztásoptimalizált négyhengeres és a
V6-os dízelmotorral felszerelt változat már járt nálunk, utóbbihoz a mostani is nagyon hasonlít, a különbség mindössze annyi, hogy papíron ez terepen is megállja a helyét. Mondom papíron.
Ha szerencsénk van, hamar összekoszoljuk, és nem látszik a csillogó króm az orrán
Ha szerencsénk van, hamar összekoszoljuk, és nem látszik a csillogó króm az orrán
Fotó megosztása:
Fellépő, tetősín, sötétített hátsó ablakok
Fellépő, tetősín, sötétített hátsó ablakok
Fotó megosztása:
Újabb krómtúladagolás
Újabb krómtúladagolás
Fotó megosztása:
Nemcsak a nézése, hanem a szeme is okos
Nemcsak a nézése, hanem a szeme is okos
Fotó megosztása:
Gigászi Mercedes emblémás poháralátét
Gigászi Mercedes emblémás poháralátét
Fotó megosztása:
LED-es fénycsík
LED-es fénycsík
Fotó megosztása:
A megszokottól eltérően elöl is van szeme
A megszokottól eltérően elöl is van szeme
Fotó megosztása:
Finoman bazári a szellőzőnyílás krómozása
Finoman bazári a szellőzőnyílás krómozása
Fotó megosztása:
A világ legalattomosabb gatyasarazó eszköze
A világ legalattomosabb gatyasarazó eszköze
Fotó megosztása:
LED-ek világítanak a hátsó lámpában
LED-ek világítanak a hátsó lámpában
Fotó megosztása:
A hasmagasság tovább növelhető, hála a légrugónak
A hasmagasság tovább növelhető, hála a légrugónak
Fotó megosztása:
Tágas, kellemes, jó szagú belső
Tágas, kellemes, jó szagú belső
Fotó megosztása:
Klasszikus műszerek, középen színes képernyővel
Klasszikus műszerek, középen színes képernyővel
Fotó megosztása:
A Coasting csíkot bazinehéz megnyújtani
A Coasting csíkot bazinehéz megnyújtani
Fotó megosztása:
Bal kézzel minden megoldható. Jobbal lehet orrot túrni
Bal kézzel minden megoldható. Jobbal lehet orrot túrni
Fotó megosztása:
Mindkét első ülés beállítása elmenthető
Mindkét első ülés beállítása elmenthető
Fotó megosztása:
Klasszikus, jól bevált Mercedeses gombok
Klasszikus, jól bevált Mercedeses gombok
Fotó megosztása:
Hangulatvilágítás teszi barátságossá az éjszakai utazást
Hangulatvilágítás teszi barátságossá az éjszakai utazást
Fotó megosztása:
Alig észrevehetővé jelentéktelenedett a váltókar. Így nem foglal értékes helyet középen
Alig észrevehetővé jelentéktelenedett a váltókar. Így nem foglal értékes helyet középen
Fotó megosztása:
A temérdek extra mellett fura kulccsal nyitni az ajtót, indítani a motort
A temérdek extra mellett fura kulccsal nyitni az ajtót, indítani a motort
Fotó megosztása:
Finoman dolgozik a távolságtartó tempomat
Finoman dolgozik a távolságtartó tempomat
Fotó megosztása:
Légrugók növelik a hasmagasságot, ha erre van szükség
Légrugók növelik a hasmagasságot, ha erre van szükség
Fotó megosztása:
Navigáció
Navigáció
Fotó megosztása:
Fenékmelengető és szellőztető ülés jár az első sorban utazóknak
Fenékmelengető és szellőztető ülés jár az első sorban utazóknak
Fotó megosztása:
Aprócska vészvillogó
Aprócska vészvillogó
Fotó megosztása:
Masszázsfunkció az ülésben
Masszázsfunkció az ülésben
Fotó megosztása:
Hopp, van benne felező is
Hopp, van benne felező is
Fotó megosztása:
Négy kamera képéből felülnézeti képet alkot a számítógép
Négy kamera képéből felülnézeti képet alkot a számítógép
Fotó megosztása:
A szövegek itt csúnyán összeakadtak
A szövegek itt csúnyán összeakadtak
Fotó megosztása:
Most éppen melegít
Most éppen melegít
Fotó megosztása:
itt pedig hűti a belé helyezett italt a pohártartó
itt pedig hűti a belé helyezett italt a pohártartó
Fotó megosztása:
Az anyósülés is motoros, memóriás
Az anyósülés is motoros, memóriás
Fotó megosztása:
Holttérfigyelő háromszög a tükörben. Könnyű hozzászokni a kényelméhez
Holttérfigyelő háromszög a tükörben. Könnyű hozzászokni a kényelméhez
Fotó megosztása:
Dupla klamavezérlés
Dupla klamavezérlés
Fotó megosztása:
A gombok nagy része elsüllyeszthető
A gombok nagy része elsüllyeszthető
Fotó megosztása:
Most épp nincsenek útban a gombok
Most épp nincsenek útban a gombok
Fotó megosztása:
A légrugók állíthatóak
A légrugók állíthatóak
Fotó megosztása:
A jobb alsó gomb kapcsolja a masszázst
A jobb alsó gomb kapcsolja a masszázst
Fotó megosztása:
Világító küszöbfelirat
Világító küszöbfelirat
Fotó megosztása:
Széles bőrpamlag, állítható szögű háttámlával
Széles bőrpamlag, állítható szögű háttámlával
Fotó megosztása:
Pohártartós könyöklő választja el a hátsó utasokat
Pohártartós könyöklő választja el a hátsó utasokat
Fotó megosztása:
Üvegtető, hogy több fény jusson be
Üvegtető, hogy több fény jusson be
Fotó megosztása:
Innen kapnak levegőt a hátsók
Innen kapnak levegőt a hátsók
Fotó megosztása:
A nagyból még nagyobb csomagtartót lehet hajtogatni
A nagyból még nagyobb csomagtartót lehet hajtogatni
Fotó megosztása:
Állítható a háttámla szöge
Állítható a háttámla szöge
Fotó megosztása:
Óriási, széles, jól pakolható csomagtartó
Óriási, széles, jól pakolható csomagtartó
Fotó megosztása:
Motor mozgatja a hátsó ajtót
Motor mozgatja a hátsó ajtót
Fotó megosztása:
Nagyon magasra nyílik, nem kell félni a skalpolástól
Nagyon magasra nyílik, nem kell félni a skalpolástól
Fotó megosztása:
Zsebek is vannak a csomagtartóban
Zsebek is vannak a csomagtartóban
Fotó megosztása:
Finoman jár és nagyot lendít az autón a V6-os dízelmotor
Finoman jár és nagyot lendít az autón a V6-os dízelmotor
Fotó megosztása:
Ha szerencsénk van, hamar összekoszoljuk, és nem látszik a csillogó króm az orrán
Külső
Az ML tekintélyes méretű jószág, mégsem aránytalan behemót. Amennyire csak lehetett, próbáltak belőle nyúlánk, áramvonalas tankhajót faragni, amely végül sikerült is, hiszen az ML légellenállása kategóriájában igen jónak számít, 0,32-es alaktényezője van. Elöl hatalmas csillagos embléma, és az ízlésesnél egy jó csipettel több csillogó króm néz szembe a gyalogosokkal, oldalról a nyugdíjas korosztály autóba jutását könnyítő, amúgy teljesen haszontalan fellépő és a matt ezüst tetősín dominál, míg hátulról a LED-es lámpatest és újabb fürdőszobatükörre elegendő csillogó krómfelület zárja a sort.
Fellépő, tetősín, sötétített hátsó ablakok
Utastér
Belül a szokásos Mercedes-es kiegészítők, kapcsolók, mifenék veszik körbe az utasokat. A kidolgozás, illat, hangulat pazar, és talán még visszhang is lenne ekkora térben, ha nem tömték volna tele minden zugát puha, kellemes tapintású kárpitokkal. Első kontúrülései fűthetőek, szellőztethetőek, és még masszázsfunkciójuk is van. Hátul szerényebb a luxus, ott csak a döbbenetesen széles, jó szagú, dönthető háttámlájú bőrpamlag és az üvegtető dobja fel a hangulatot.
Bal kézzel minden megoldható. Jobbal lehet orrot túrni
Elöl még egy furcsa extra is került a kocsiba, a pohártartó fűtés/hűtés. Hatékonynak ugyan nem nevezném de kézzel azért érezhető a hőmérséklet különbség, de sokkal inkább lélektani hatása van a pohártartó piros, illetve kék LED-es derengésének. Csomagtartója 690 literes, de ennek többszörösére is növelhető, a raktér ajtaja természetesen távirányítóról is nyitható és kulturált módon kézzel bármikor felülbírálható az aktuális folyamat. És akár kétméteres fazonok is beférnek a felnyitott ajtó alá.
Tágas, kellemes, jó szagú belső
Milyen vezetni?
Pont olyan, mint amilyennek egy háromliteres, duruzsoló V6-ossal hajtott 258 lóerős, bitang méretű autót elképzel az ember. Roppant kellemes. A Mercedeses bolondságokhoz – agyonkombinált, baloldali bajuszkapcsoló, balra, térdmagasságba száműzött rögzítőfék – hamar hozzászokik az ember, de addig biztos megpróbál párszor a jobboldali bajuszkapcsolónak látszó váltókarral ablakot törölni. Autópályán, városban tengernyi vezetőtámogató rendszer teszi élvezetessé az autózást, kezdve a távolságtartó tempomattól, a parkoló-, holttérfigyelő- és sávtartó asszisztensen át az adaptív futóműig.
Finoman jár és nagyot lendít az autón a V6-os dízelmotor
A 258 lóerő mellé 620 Nm-nyi csúcsnyomaték társul, amely 7,4 másodperces elmebeteg gyorsuláshoz elegendő. Hétfokozatú váltója nem egy ideges típus, még a néha bosszantó start-stop rendszerrel – szerencsére kikapcsolható – együtt is képes finoman, rángatás nélkül indulni, és villámgyorsan megtalálja az éppen szükséges fokozatot is.
Városban a böszme test ellenére sem kell attól tartani, hogy valahol odaverjük a drága kasztnit, az első-hátsó parkolóradarok mellett szépen körbe is kamerázták az autót, a középkonzol kijelzőjén ilyenkor madártávlati képen nézhetjük, hogy hol sunnyognak a virágládák, aljas farönkök, vagy csak meddig tolathatunk még büntetlenül a parkolóban. Egész mókás szórakozás. Ja, és a hátsó, használaton kívül elbújik, nem lesz koszos az első centi leesett csapadék után sem.
Négy kamera képéből felülnézeti képet alkot a számítógép
Terepen?
Csak azt ne, nem oda való. Ugyan ON&OFFROAD csomag néven kartervédős, felezős, középső differenciálzáras, 60 centi gázlómélységet is lehetővé tévő pakkot vehet hozzá a tulaj, amitől valóban terepjáróban érezheti magát. Az autógyárak bármennyire is próbálják a vásárlóval elhitetni, egy terepjáró önmagában – akármilyen fejlett rendszerek is dolgoznak benne – még egyáltalán nem elég ahhoz, hogy bátran nekivághassunk vele mondjuk Borneó őserdeinek.
A gombok nagy része elsüllyeszthető
Adatlap
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic
Motor |
2987 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény |
258 LE |
Nyomaték |
620 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
7,4 sec |
Végsebesség |
224 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
7,4 l / 100 km |
A terepen megszerzett rutin, némi fizikatudás mellett a megfelelő terepgumi is legalább olyan fontos, mint az autó. A tesztautóban is hiába volt felező, több fokozatban állítható légrugó, a közútra szánt abroncsokkal már az alig emelkedő, de felázott saras földúton is kész csoda volt, hogy nem kellett lógó orral elballagva traktort keresni. Ja és a küszöb mellett futó fellépő is legfeljebb arra jó, hogy összedzsuvázza a beszálló utasok gatyáját. Úgyhogy maradjunk inkább aszfalton vele, a felezőt meg akkor kapcsoljuk, ha a tengerből kell kicibálni vele a vitorlást.
Biztonság
Legutóbb 2012-ben törték össze az EuroNCAP-nél ML-t, talán nem meglepő, hogy ötcsillagos eredménnyel végzett a Merci óriása. Az elöl ülők minimális sérülésekkel úsznának meg egy hasonló balesetet, és az autó különösen jól teljesített az oldalütközéses teszteken, valamint a ráfutásos baleseteknél is kellő védelmet nyújtanak az első ülések fejtámlái. Aktív, gázolásnál megemelkedő motorházteteje a gyalogosok nagy részét óvja azzal, hogy megnöveli a fejük és a motortér keményebb alkatrészei közti távolságot.
Bár az ML-ben is megtalálható a vezető által programozható sebességhatároló berendezés, ez mégsem ért pontot, mivel nem teljesítette minden tekintetben az Euro NCAP követelményeit.
Az EuroNCAP töréstesztjén így szerepelt a Mercedes ML:
Fogyasztás, ár
Az ML 350 4Matic alapára 17 402 380 forint, de ha sikerül a belezsúfolt temérdek feláras extrát kibogarászni a katalógusból, akkor végül 28 718 780 forintos összeg virít majd a számológép kijelzőjén. Ennyiért egész normális családi házat lehet venni a környékünkön. Ha ezek után még bárkit is érdekel, hogy mennyi gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, akkor elárulom, hogy városban 12,3 litert. De kit érdekel?
Mellette – Ellene |
- Erős motor
- Jó menetdinamika
- Tágas, kényelmes utastér
- Temérdek vezetőtámogató berendezés
- Remek váltó, kényelmes futómű
|
- Drága extrák
- Nagy fogyasztás
- Sok króm
- Szoknivaló Mercis hóbortok
|
Kéne? Nem kéne? Mennyire?
Kéne? Nem kéne? Mennyire?