Úja és újra felvetődik a kérdés autórajongó körökben. Hol a régi, ritka, felbecsülhetetlenül értékes veterán sportgépek helye? Zúzzák velük a pályán, kockáztatva az örök pusztulást? Vagy szabályzott páratartalom mellett, pormentes üvegkalitkában maradjanak fenn az utókornak?

Erre a kérdésre sosem fogunk megnyugtató választ kapni. Személy szerint én az előbbi véleményt osztom. Tapossák csak! Jobb, ha hegyi szerpentinen mutatja meg igazi énjét egy legenda, minthogy kitömött állatként díszelegjen egy milliárdos trófeatermében.

Mercedes 300 SL Gullwing

1954 nyarán készültek el az első sirályszárnyas szupersportautók a Mercedes-nél és 1963-ban szűnt meg a legendás autó gyártása. A roadsterből 1858, a sportosabb kupéból 1400 született meg.

Gyakorlatilag az utcai forgalomban is használható, kissé megszelídített változata volt az 1953-as gyári versenyautónak. A csőrácsból álló vázszerkezet az autó oldalán magasra emelkedik, a vázat kis részben vagy teljes egészében alumínium karosszériaelemek borítják.

A konstrukció merev és könnyű, épp csak a szilárdságot rontó, elöl lévő zsanéros ajtók nem fértek be a képbe. Az autó legendává nemesülésében elévülhetetlen szerepű szárnyas ajtók tehát funkcionális szükségszerűségként jelentek meg az SL-en. A felfelé nyíló ajtókkal nem kellett megbontani a vázat a küszöbök felett.

Végsebessége 235-260 km/óra között mozgott az autóhoz rendelt hátsó tengely áttételének függvényében.

Viszont egy kitétel van, és ez nagyon fontos. Aki vállalkozik arra, hogy meghajt egy autóipari műremeket, az nőjön fel a feladathoz. Tudjon vezetni, tisztelje a technikát, és félelem nélkül, magabiztosan viselje a mutatvány kockázatát. A videón volánt tekerő Daniel Müller úgy tűnik megfelel a kihívásnak.

Határon terelgeti a Mercedes 300 SL-t, látszik, hogy nagy az összhang közte, és az ötvenes évek leggyorsabb, legvágyottabb négykerekűje között. Ami nem csoda, hiszen 1992 óta birtokolja a típust, és azóta 120 000 kilométert tett meg vele különböző veterán ralikon, hegyi versenyeken.

Nyugi, nem csak te irigykedsz. Mi is.