A januártól évi ötezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több, mint 400 forint, ennyi pénzért pedig az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető mellékutakra – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.

Pedig az M0-s körgyűrű kiváló ötlet volt. Óriási segítség ígérete rejlett benne az autósoknak, Budapestnek, mindenkinek. Egy tragikus út jellemzői.
Ennél modernebb jelzésekből kellene több tucat

Ennél modernebb jelzésekből kellene több tucat


Az M0 autópálya déli szakaszát kivéve valamennyi autópálya és gyorsforgalmi út fizetős lesz a jövő év első napjától, a fizetési kötelezettség a városhatár végét jelző táblánál kezdődik – tette hozzá a helyettes államtitkár. Az M0 déli szakaszára olyan támogatási megállapodást kötött a kormány az unióval, hogy ott nem lehet pályadíjat szedni – indokolta a kivételt Csepreghy Nándor.

Az évi ötezer forintos megyei matrica a kormány szerint 37 980 forint megtakarítást jelent mindazoknak, akik – abban a nehezen elképzelhető helyzetben – eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, hiába csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat – érvelt a helyettes államtitkár.

Aki például Budapesten lakik, de Fejér megyében dolgozik, annak két darab ötezer forintos megyei matricát kell vásárolnia, ő is olcsóbban veheti igénybe az autópályát, mint eddig – tette hozzá.

(Forrás: MTI)