Az orosz gyártó az egyik legnagyobb fuvarozási céggel, a Nyizsnyij Novgorod-i ITECO logisztikai vállalattal kötött szerződést 50 darab Kamaz 5490-es leszállítására. Bár a most megrendelt nyergesvonatók Oroszországban készülnek majd, jóformán a teljes hajtáslánc és egyes részegységek is Európából érkeznek. A 5490-es fülkéje ugyanis a Mercedes-Benz Axor modelltől származik, míg a hathengeres, 428 lóerős, OM 457 LA típusú motor szintén a német gyártó terméke, mely az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesíti.
Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékeket pedig az oroszországi Knorr-Bremse szállítja a járművekhez. A sofőrök komfortérzetéről a légkondicionáló, valamint a fűthető vezetőülések gondoskodnak. A járműveket emellett elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztésekkel (ECAS) látják el. Mindamellett az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), valamint a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP is.
Az új Kamaz nyergesvontatók a gyártó szerint alacsonyabb üzemeltetési költségekkel tarthatók fenn európai társaiknál. Az 5490-es egy kilométerre vetített költségigénye 16 rubel. Míg a tonnára számolt fenntartási összeg 65 kopejka körül van és ugyanez az adat az európai gyártmányoknál 90 kopejkától 1,6 rubelig terjed. Az 5490-est idén a legjobb haszonjárműnek választották Oroszországban.