Közvetlenül a versenysportból merített megoldásokkal tették a GT3-at a 911 széria legütőképesebb szívómotoros kiadásává. A Carrera S sorozatgyártású, 3,8 literes hathengeresén alapuló blokk szinte teljes beltartalmát kicserélték, a 9000/percig elpörgő motor teljesítmény 475 lóerő.
Na, ezt a fenevadat szeretné most még tovább hergelni a Porsche. Az RS kiadás elsősorban átfogó tömegcsökkentéssel jár gazdái kedvében, de futóművét, aerodinamikai csomagját és motorját is átdolgozzák. Utóbbi állítólag legalább 500 lóerős lesz, a fordulatszámhatárt pedig még feljebb tolják, így a GT3 RS a jelenlegi 3,5 másodpercnél is fürgébben ugorhat 100-ra.
Az itt látható kémfotók alapján persze ezeket az állításokat ugyanúgy nem lehet igazolni, mint a kézi sebességváltó állítólagos beépítésének hírét, felmérhetjük viszont a tervezett karosszéria kiegészítőket.
Mélyebben ül, szélesebb az autó, elöl hatalmas légbeömlő nyílás kortyol bele a menetszélbe, amelynek áramlását a lökhárító peremén légterelő irányítja. Hátul brutális méretű szárnyat látunk, ami a diffúzorral együtt szinte az útra szívja majd az autót, emiatt nem nő meg a végsebesség. A kerekek felett vágott nyílások a hatalmas fékeket hivatottak hűteni.
A GT3 RS várhatóan késő télen mutatkozik be hivatalosan, forgalmazása jövő nyáron kezdődik.
A GT3 alapmodell a közelmúltban éppen motorjával szerzett magának nem kívánt publicitást: miután két ügyfél autója kigyulladt, a Porsche a széria minden eladott példányát visszarendelte a gyárba, és példátlanul elegáns (és költséges) módon orvosolta a hibát.