Minden negyedik európai egészségét veszélyezteti a közlekedés zaja, a túl nagy lárma korai halált is előidézhet – figyelmeztetett az Európai Környezetvédelmi Ügynökség Zajhelyzet Európában 2014-ben című jelentésében.
Nagy sebességgel, nagy melegben, nagy távolságokat levezetni megterhelő és veszélyes. Tippeket adunk a biztonságosabb haladáshoz
Nagy sebességgel, nagy melegben, nagy távolságokat levezetni megterhelő és veszélyes. Tippeket adunk a biztonságosabb haladáshoz
Fotó megosztása:
Idegesítőek a tükörbe véletlenül sem pillató autós társak, de ilyet sose tegyünk! A biztonságos követési távolság a két másodperc alatt megtett útszakasszal egyenlő
Idegesítőek a tükörbe véletlenül sem pillató autós társak, de ilyet sose tegyünk! A biztonságos követési távolság a két másodperc alatt megtett útszakasszal egyenlő
Fotó megosztása:
Ne álljunk neki megnevelni a tahókat. Gondoljunk a családra, akik hátul ülnek vagy hazavárnak!
Ne álljunk neki megnevelni a tahókat. Gondoljunk a családra, akik hátul ülnek vagy hazavárnak!
Fotó megosztása:
Törődjünk a gumikkal! Nagy terheléshez más légnyomásérték tartozik, mint 1-2 fővel haladva
Törődjünk a gumikkal! Nagy terheléshez más légnyomásérték tartozik, mint 1-2 fővel haladva
Fotó megosztása:
Motorolaj és hűtőfolyadék nélkül a legjobb autó sem működik. Szánjunk egy órát az autó felkészítésére, nem jó, ha csak a sárga angyalban bízhatunk
Motorolaj és hűtőfolyadék nélkül a legjobb autó sem működik. Szánjunk egy órát az autó felkészítésére, nem jó, ha csak a sárga angyalban bízhatunk
Fotó megosztása:
Torlódáskor félrehúzódással alakítsuk ki a mentők utcáját a kocsisorok között. Itt nagyon nem sikerült
Torlódáskor félrehúzódással alakítsuk ki a mentők utcáját a kocsisorok között. Itt nagyon nem sikerült
Fotó megosztása:
Aki vezet, ott se igyon semmilyen alkoholos italt, ahol a törvények ezt eltűrik. A szesz még senkit nem tett jobb vezetővé, kis mennyiségben sem
Aki vezet, ott se igyon semmilyen alkoholos italt, ahol a törvények ezt eltűrik. A szesz még senkit nem tett jobb vezetővé, kis mennyiségben sem
Fotó megosztása:
Nem azt jelenti a három sáv, hogy a külső a kamionoké, a középsőt pedig csak tankoláskor kell elhagyni. A jobbra tartás autópályán is kötelező!
Nem azt jelenti a három sáv, hogy a külső a kamionoké, a középsőt pedig csak tankoláskor kell elhagyni. A jobbra tartás autópályán is kötelező!
Fotó megosztása:
Mérjük fel, hol nyílik lehetőség menekülésre, ha nem sikerül megállni a sor mögött vagy a mögöttünk érkező trafálna telibe bennünket
Mérjük fel, hol nyílik lehetőség menekülésre, ha nem sikerül megállni a sor mögött vagy a mögöttünk érkező trafálna telibe bennünket
Fotó megosztása:
Idegesítőek a tükörbe véletlenül sem pillató autós társak, de ilyet sose tegyünk! A biztonságos követési távolság a két másodperc alatt megtett útszakasszal egyenlő
A kutatás becslései szerint 125 millió európai van 55 decibelnél magasabb zajterhelésnek kitéve. Ilyen erős hangszennyezés már a testre és a lelki egészségre is hatással lehet – állapították meg a kutatók.
A környezeti zajártalom évente körülbelül 10 ezer esetben idéz elő idő előtti halált. A hangszennyezéssel összefüggő magas vérnyomást 900 ezer embernél állapították meg. A legnagyobb zajforrás a közúti közlekedés a tanulmány szerint, ám komoly hangterhelés származik a vasúti és a légi forgalomból, valamint az ipari üzemekből is.
Az ügynökség azt sürgette, hogy az új beruházások tervezésénél és építésénél komolyabban vegyék figyelembe a lehetséges zajártalmakat.
(Forrás: MTI)