Az elektromos buszok elterjedését eddig két tényező hátráltatta: a lassú töltés és a gyenge akkumulátorok. És akkor az árról még nem is beszéltünk. Úgy tűnik azonban, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően elhárulhatnak az utolsó akadályok a null-emissziós hajtással rendelkező városi buszok elterjedése előtt.

A nemrég forgalomba állított két új Optare MetroCity akkumulátorai hagyományos módszerrel öt óra alatt, míg gyorstöltővel akár két óra alatt is feltölthetők. Sőt, az Arriva által vásárolt tűzpiros, alacsonypadlós buszok egyetlen feltöltéssel akár 150 kilométer megtételére is alkalmasak, ami kifejezetten jónak számít.

Az új járművek az angol főváros külső kerületében, Croydonban közlekednek egy olyan vonalon, ahol megközelítőleg 4700 utas utazik naponta. A MetroCityn 25 ülőhely és 43 állóhely található, hajtásáról pedig 150 kilowattos Magtec P144-es elektromos motor gondoskodik, mely 2650-res fordulatszámon legfeljebb 2380 newtonméteres nyomaték leadására képes.

Londonban kifejezett cél egy úgynevezett null-emissziós zóna kialakítása 2020-ig. Ennek érdekében a brit főváros nemrég vezeték nélkül tölthető dízel-elektromos buszokat vásárolt. Emellett idén hat darab tisztán elektromos hajtású buszt állított forgalomba, ezeket követte most ez a két Optare. Jelenleg 800 hibrid van forgalomban nap mint nap London utcáin, melyek között szép számmal vannak új Routemasterek is. A tervek szerint 2016-ra 1700 darab hibrid üzemű busz rója majd a metropolisz útjait, mely a teljes járműpark 20 százalékát teszi ki.