Több mint negyven éve nem volt rá példa, hogy ne a Ladák gyártójának valamelyik típusa álljon a havi eladási rangsor élén a Szovjetunióban, illetve Oroszországban. A 2014. novemberi adatok azonban azt mutatják, hogy az oroszországi autóértékesítés történetében először egy külföldi márka autója bizonyult a legkeresettebbnek.

Granta, Solaris, Rio

Ha Kia Rióból több fogy Oroszországban, mint Lada Grantából, az hírértékű. A Lada szerint apró kisiklás az egész

Novemberben a Kia Rióból 10 834 db talált gazdára, míg a Lada Grantából 10 520 kelt el Oroszországban

Novemberben a Kia Rióból 10 834 db talált gazdára, míg a Lada Grantából 10 520 kelt el Oroszországban

A dicsőség a Kia Rióé, amelyből az elmúlt hónapban 10 834 talált gazdára, míg a Lada Grantából 10 520 db kelt el – írja az Automotive News Europe című szaklap.  Az eredményt a Ladákat gyártó AvtoVAZ szóvivője azzal magyarázta, hogy bizonyos beszállítóktól nem érkeztek meg alkatrészek, ami többnapos leállást okozott a Granta gyártásában.

Állítása szerint a kereslet stabil, így a 2014. január-novemberi adatok alapján a Granta a modellek, a Lada a márkák közötti éllovas. Az orosz piacon a legtöbb Lada Grantából talált gazdára (139 405 db), második a Hyundai Solaris (mi Accentként ismertük, 105 142 db), harmadik pedig a szintén koreai Kia Rio 84 350 eladott autóval.

Sok múlik a Vestán

Idén november végéig a Lada 351 992 autó eladásával piacvezető hazájában, a Kia a második helyen áll 175 491 autóval. Összehasonlításképp az orosz piac nagyjából ötször akkora számokat produkál idén, mint a magyar.

Ígéretes a Lada Vesta. Az új modell izgalmas belsejéről ebben a cikkben találtok fotót

Ígéretes a Lada Vesta. Az új modell izgalmas belsejéről ebben a cikkben találtok fotót


Stabil előnye ellenére a Ladák iránt erősen csökken az igény hazánktól keletre is. Az AvtoVAZ főtulajdonosa a Renault-Nissan konszern, amely a modellpaletta megújítását, a minőség és a hatékonyság gyors javítását ígéri. Vezető dizájnerként leigazolták a Volvótól ismert Steve Mattint, aki az új Vesta formáját jegyzi. Ez az irány sokkal ígéretesebb, mint a Dacia Loganból emblémacserével összehozott Lada Largus.