A CNG-vel hajtott Kamaz versenykamionon több mint két évet dolgoztak a szakemberek. A fejlesztésben a Kamaz-Master versenycsapat is részt vett és csak azok után döntöttek a jármű éles bevetése mellett, hogy az több oroszországi technikai versenyt megnyert. A hajtáshoz szükséges sűrített földgázt értelemszerűen a Gazprom biztosítja a verseny során, a technikai támogatás pedig a jármű gyártójától érkezik.
A két cég együttműködésének célja a CNG-vel történő közlekedés népszerűsítése, mely Oroszországban nemzeti érdek. Tavaly Vlagyimir Putyin elnök többször is szorgalmazta a sűrített földgáz megfelelő infrastruktúrájának megteremtését és nagyon úgy fest, hogy Oroszország öles léptékben fogja növelni ezen alternatív hajtásmód arányát a közlekedésben a következő években.
A futam ma a technikai átvétellel kezdődik Franciaországban és január 11-én ér véget Dakarban. Az Africa Eco Race 12 szelektív szakasza a hagyományoknak megfelelően Marokkón és Mauritánián át kanyarog a szenegáli főváros mellett található Rózsaszín-tóig. A teljes táv közel 6000 kilométer, míg a szelektív szakaszok 3500 kilométert tesznek ki. A szervezők az előző futamhoz képest kissé átdolgozták az útvonalat, ráadásul idén eggyel több menetet bonyolítanak a rettegett dűnék hazájában, Mauritániában.