A BMW aktuális álomautója már kapható hazánkban is, és nem kevesebb mit 40 775 000 magyar kreditet kérnek darabjáért. Nagy valószínűséggel az i8 ára lesz az oka annak, hogy az UFO-jelenségek hisztériáját fogja kiváltani, ha egy-egy példány feltűnik a hazai utakon.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 1
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 27
Nincs 40 milliód a BMW szuperhibridjére? Ne bánkódj, tudunk tíz indokot, hogy könnyebb legyen elengedni az i8 iránti birtoklási vágyat. Már az autóról készült képek és videók is erős vonzalmat váltanak ki a legtöbb autóbuziból, de most, hogy megkaparintottuk a tesztpéldányt, néhány óra alatt durva függőség alakult ki bennünk. Kezdjük is el gyorsan az elvonókúrát, amíg rá nem csúszunk még jobban:
1.- Zöldben gondolkozol? Ez nem az aminek ígérték. A tanulmányban két villanymotor és egy háromhengeres dízel volt, amelyek együttesen 358 lóerős és 800 Nm nyomatékú hibridrendszert alkottak. Ez lett volna a takarékos, mélyzöld gondolkodásnak kedvező megoldás, de végül maradt a biztonsági játék a bajorok részéről, egy villanymotor elöl, és egy háromhengeres, turbós benzinmotor hátul és a benzinest kis fordulaton felpörgető villanymotor. Ráadásul a 2009-es Vision Efficient Dynamics tanulmány még ötven kilométeres hatótávot ígért, (amit pl. az Audi A3 e-tron tud is) a széria i8 végül csak 37-et megy el.
Íme a Vision Efficient Dynamics 2009-ből

Íme a Vision Efficient Dynamics 2009-ből

2.- Mágnesként vonzza a tekintetet. Nem lenne egy nyugodt pillanatod mert ezt az autót ma, holnap, húsz év múlva is körülzsongjak majd az emberek. A BMW-sek pedig szó szerint falkában követnek majd, hogy elölről, oldalról és hátulról is lőhessenek egy fotót. A csordában közlekedő turistákról nem is beszélve, akik úgy körbeveszik, hogy nem tudnál kiállni a parkolóból.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 29
3.- Nem tudod megmutatni a motort. Már mindenki tudja, hogy szupersportkocsid van, aminek FELFELÉ NYÍLIK AZ AJTAJA! A kedvenc kocsmádban már mindenki azt meséli, hogy 40 milla, karbonból készült, brutálisan gyors és erős. A közönség pedig látni szeretné a szörny dobogó szívét. Helyette viszont legfeljebb az apró csomagtartót, vagy az orrában kikandikáló hűtőt tudod felmutatni. Bár az 1,5 literes háromhengeres blokkon nincs is mit nézni.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 30
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 31
4.- Lehet vele szűk helyre parkolni, de nem érdemes. Ugyanis az ajtó kialakításának köszönhetően, ha túl közel állsz a falhoz vagy egy másik járműhöz, nem fogod tudni teljesen felnyitni az ajtót, a magas küszöbnek köszönhetően pedig a kis résen lehetetlen kipréselni magad.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 32
5.- A normális méretű abroncs feláras, de egy sportautóhoz képest még az is soványka. A BMW i8 hivatalos sajtóanyagában 34 alkalommal szerepel a sportautó szó, ezért kétség sem merülhet fel, hogy ezt az autót milyen kategóriába szánja a bajor gyártó. Viszont ha valaki nem olvasta el ezt a 42 oldalas bemutatót, de látta az autót élőben, az könnyen kiszúrhatta az elöl 195/50, hátul 215/45 gumikat (500 ezerért kaphatsz 215/45 és 245/40 párosítást), amik ebben a kategóriában nevetségesnek tűnnek. Valahogy azonban meg kell közelíteni azt a 2,1 literes átlagfogyasztást, amit a gyártó meghatározott. (pl. Audi R8 abroncsméret: 235/35 elöl, 305/30 hátul)
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 33
6.- Hátul max. két gyerekülés. A hátsó ülésnek nevezett két valami mindenre alkalmas csak arra nem amire tervezték, bár két gyerekülés vagy a csomagok kétségtelenül elférnek hátul. Azért is érdemes ezt választani raktérnek a hétvégi bevásárlás után, mert a csomagtartóba bizony nem sok minden fér, maximum egy kisebb sporttáska.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 34
7.- Nem farol, ellenben túrja az orrát. Egy BMW-től mindenki azt várja, hogy lehessen vele kilinccsel előre csapatni, főleg, ha ilyen horribilis összeget kérnek érte. Viszont a középmotoros, tökéletes, 50:50 arányú súlyelosztással tervezett, mind a négy kerékkel hajtó BMW i8 csak nagy szenvedés árán bírható rá a mutatványra. A virsligumi jót tesz a fogyasztásnak, de orrtúrós vele az autó, és egy orrtolós sportautó pont olyan, mint egy bombanő erogén zónák nélkül.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 35
8. Leszabályoz. Milyen sportautó az, amelynek a végsebességét elektronika szabja meg, nem pedig az elemek? Bőven elég a 250, de ne vegye el a gázt helyettünk a számítógép.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 36
9.- Meglett a 2,1 liter százon, kilométerenként 49 gramm CO2-vel, ami parádés. De a fogyasztáscsökkentési kompromisszumok miatt az autó nem megy el 50 kilométert tisztán elektromos üzemben. Ez azért kínos, mert Kína bizonyos metropoliszaiban csak a legalább 50 füstmentes kilométer megtételére képes autók mentesülnek a rendszámsorsolás alól. Nehezebb akkukkal vélhetően nem jött volna ki az előírt fogyasztás.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 37
10.- Csupán nyolc helyen lehet gyorstölteni. Budapesten, Győrött, Tatán, Mosonmagyaróváron, Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden. Ezeken a helyeken bő 2 óra alatt csurig lehet vágni az akkumulátorokat, ha van megfelelő kábel a tarsolyban. De ha több száz kilométerre laksz ezektől a városoktól, akkor marad a sárga hosszabbító.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 38
A kúrának ezzel vége, reméljük sikerült valamennyire enyhítenünk az i8 iránti birtoklási vágyat, de az a gond, hogy ennél sokkal több olyan indokunk van, ami csak gerjeszti a függőséget. Ezeket is hamarosan olvashatod, az ország legelső, minden részletre kiterjedő BMW i8 tesztjében, itt a Vezess.hu-n. Még videó is lesz benne! ;)