Az abroncsok nem csak abban a formában léteznek, ahogy az autónkra pillantva látjuk. Sőt, az abroncsok néha korántsem azok, amiknek látszanak! Jöjjön tíz különleges, érdekes, drága, jövőbe mutató gumi. Vagyis kerék, mert van ami még nyomokban sem tartalmaz gumit.

A LEGGYORSABB - 245/690 R 520 elöl, 365/710 R 540 hátul (a Veyron kerék átmérőjét nem colban, hanem milliméterben adják meg, ez az R520-540 körülbelül a 20 colos kategória). Ezek a nyers számok írják körbe a Bugatti Veyronra külön gyártott Michelin abroncsokat, amelyek képesek elviselni a 400 km/óra feletti végsebességet.
A LEGKISEBB LEGNAGYOBB - Felkerült a listára a LEGO is, de nem csak a legkisebb abroncsok okán, hiszen nem a Goodyear, vagy Michelin a világ legnagyobb abroncsgyártója, hanem a világszerte ismert játékgyár. 

2012 óta a Guinness Rekordok Könyvében is szerepelnek, mint a legtöbb gumiabroncsot előállító vállalat. Éves szinten 318 millió abroncsot készítenek, a legkisebb méretű LEGO abroncs 14,4 milliméter, míg a legnagyobb 10,7 centiméter magas.

A LEGKISEBB LEGNAGYOBB – Felkerült a listára a LEGO is, de nem csak a legkisebb abroncsok okán, hiszen nem a Goodyear, vagy Michelin a világ legnagyobb abroncsgyártója, hanem a világszerte ismert játékgyár.
2012 óta a Guinness Rekordok Könyvében is szerepelnek, mint a legtöbb gumiabroncsot előállító vállalat. Éves szinten 318 millió abroncsot készítenek, a legkisebb méretű LEGO abroncs 14,4 milliméter, míg a legnagyobb 10,7 centiméter magas.

KERÉK IDEGEN BOLYGÓKRA - A NASA, az amerikai űrkutatási hivatal valamint a Goodyear gumigyár levegő nélküli abroncsot fejlesztettek ki, amely képes nagyméretű távolsági járművek mozgatására földönkívüli körülmények között.

A rugós abroncsnak viszont nincs egyetlen konkrét helyen keletkező, de az egész felületre kiható lehetséges sérülési pontja, így egy helyen jelentkező, erősebb ütközés, amelytől a pneumatikus abroncsok kilyukadhatnának és leereszthetnének, a rugós abroncs esetében csak a 800 teherviselő rugó egyikének sérülését okozza, de a jármű zavartalanul haladhat tovább.

KERÉK IDEGEN BOLYGÓKRA – A NASA, az amerikai űrkutatási hivatal valamint a Goodyear gumigyár levegő nélküli abroncsot fejlesztettek ki, amely képes nagyméretű távolsági járművek mozgatására földönkívüli körülmények között.
A rugós abroncsnak viszont nincs egyetlen konkrét helyen keletkező, de az egész felületre kiható lehetséges sérülési pontja, így egy helyen jelentkező, erősebb ütközés, amelytől a pneumatikus abroncsok kilyukadhatnának és leereszthetnének, a rugós abroncs esetében csak a 800 teherviselő rugó egyikének sérülését okozza, de a jármű zavartalanul haladhat tovább.

A LEVEGŐ NÉLKÜLI - 2005-ben adott hírt arról a Michelin, hogy a hagyományostól eltérő, levegő nélküli megoldáson dolgoznak. A hosszú fejlesztést követően idén indult be a sorozatgyártás. A Michelin Tweel hajlékony műanyag (poliuretán) küllőket használ a rezgések elnyelésére és a kerék rugalmas deformációjának biztosítására.

Hátránya, hogy bizonyos sebesség felett (kb. 70 km/óra) kellemetlenül hangossá válik, valamint 5%-kal nagyobb a súrlódási tényezője mint hagyományos radiális testvéreinek, ezért gyakorlati alkalmazásukat , mezőgazdasági- és munkagépek számára alkalmas méretben kezdték meg.

A LEVEGŐ NÉLKÜLI – 2005-ben adott hírt arról a Michelin, hogy a hagyományostól eltérő, levegő nélküli megoldáson dolgoznak. A hosszú fejlesztést követően idén indult be a sorozatgyártás. A Michelin Tweel hajlékony műanyag (poliuretán) küllőket használ a rezgések elnyelésére és a kerék rugalmas deformációjának biztosítására.
Hátránya, hogy bizonyos sebesség felett (kb. 70 km/óra) kellemetlenül hangossá válik, valamint 5%-kal nagyobb a súrlódási tényezője mint hagyományos radiális testvéreinek, ezért gyakorlati alkalmazásukat , mezőgazdasági- és munkagépek számára alkalmas méretben kezdték meg.

A SZÍNES EGYÉNISÉG - A különleges abroncsokat a nagyobb cégek közül csak a Kumho gyártja. Az ECSTA SPT típus kifejlesztésére kevesebb mint fél évig tartott, és lassan tíz éve örvendeztetik meg a versenyek, bemutatók közönségét. 

Közúti forgalomban (elvileg) nem használhatü

A SZÍNES EGYÉNISÉG – A különleges abroncsokat a nagyobb cégek közül csak a Kumho gyártja. Az ECSTA SPT típus kifejlesztésére kevesebb mint fél évig tartott, és lassan tíz éve örvendeztetik meg a versenyek, bemutatók közönségét.
Közúti forgalomban (elvileg) nem használhatü

A REINKARNÁLÓDOTT - A Kenyai Köztársaságban évente 1,5 millió használt gumiabroncs születik újjá papucs formájában. Mindezt a helyi lakosok készítik, így nem csak rengeteg abroncs újrahasznosításának kérdése oldódik meg, de az embereknek is biztosítva van a megélhetésük. 

Szerencsére nem csak a papucsbiznisz pörög, az EU-ban a használt gumiabroncsok 96 százalékát újrahasznosítják. 1999-ben ez az arány még csak 50 százalék volt. A visszanyert abroncsok egy részét újrafutózzák és újra felhasználják. Más részüket újrahasznosítják.

A REINKARNÁLÓDOTT – A Kenyai Köztársaságban évente 1,5 millió használt gumiabroncs születik újjá papucs formájában. Mindezt a helyi lakosok készítik, így nem csak rengeteg abroncs újrahasznosításának kérdése oldódik meg, de az embereknek is biztosítva van a megélhetésük.
Szerencsére nem csak a papucsbiznisz pörög, az EU-ban a használt gumiabroncsok 96 százalékát újrahasznosítják. 1999-ben ez az arány még csak 50 százalék volt. A visszanyert abroncsok egy részét újrafutózzák és újra felhasználják. Más részüket újrahasznosítják.

A JÖVŐ ABRONCSA - A Hankook német egyetemistákkal megrajzoltatta a jövő gumiabroncsát. Az alapgondolat, hogy a Dacar abroncs menet közben képes megváltoztatni futófelületének keresztmetszetét. Ehhez csak össze kell préselni a gumit két oldalról közrefogó, szénszálas tárcsát, és az addig lapos felület hirtelen ballonossá válik.

A Dacar esetében a grafén-blokkok képesek összefüggő, sík felületet vagy remek kapaszkodóképességű, bütykös felszínt alkotni. 

Ráadásul a Dacar abroncs defektmentes is, méghozzá egészen bizarr módon: minden egyes grafénblokk saját légkamrával rendelkezik, így ha az egyik megsérül, a többi még tartja a frontot (ld. Titanic), a javításnál pedig elegendő lenne a defektes blokkokat kicserélni a futófelületen.

A JÖVŐ ABRONCSA – A Hankook német egyetemistákkal megrajzoltatta a jövő gumiabroncsát. Az alapgondolat, hogy a Dacar abroncs menet közben képes megváltoztatni futófelületének keresztmetszetét. Ehhez csak össze kell préselni a gumit két oldalról közrefogó, szénszálas tárcsát, és az addig lapos felület hirtelen ballonossá válik.
A Dacar esetében a grafén-blokkok képesek összefüggő, sík felületet vagy remek kapaszkodóképességű, bütykös felszínt alkotni.
Ráadásul a Dacar abroncs defektmentes is, méghozzá egészen bizarr módon: minden egyes grafénblokk saját légkamrával rendelkezik, így ha az egyik megsérül, a többi még tartja a frontot (ld. Titanic), a javításnál pedig elegendő lenne a defektes blokkokat kicserélni a futófelületen.

AZ ÖNJAVÍTÓ - Egyre több autón találkozunk defekttűrő abronccsal, de a Michelin újabb szintre lépett önjavító megoldásával. Legfeljebb hat milliméter átmérőjű (ez azért nagyon vastag szög) lyukat képes befoltozni a gumi, csak a futófelületen. A gumi belső felületére felvitt speciális anyag ugyanis a szög kihúzása után egyszerűen betömíti a keletkezett lyukat. Az oldalfal azonban e tekintetben védtelen, tehát ha itt szúrja ki valami, akkor jól jön a pótkerék.

AZ ÖNJAVÍTÓ – Egyre több autón találkozunk defekttűrő abronccsal, de a Michelin újabb szintre lépett önjavító megoldásával. Legfeljebb hat milliméter átmérőjű (ez azért nagyon vastag szög) lyukat képes befoltozni a gumi, csak a futófelületen. A gumi belső felületére felvitt speciális anyag ugyanis a szög kihúzása után egyszerűen betömíti a keletkezett lyukat. Az oldalfal azonban e tekintetben védtelen, tehát ha itt szúrja ki valami, akkor jól jön a pótkerék.

AZ INTELLIGENS - Korunk kerekei már helyettünk gondolkodnak, a nagy gyártók mind fejlesztenek intelligens gumikat. A Goodyear abroncsba épített mikrochipje  fokozza az autó kanyarodási és fékezési teljesítményét és stabilitását, a Continental fejlesztése pedig képes lesz az abroncsok profilmélységének megállapítására.

AZ INTELLIGENS – Korunk kerekei már helyettünk gondolkodnak, a nagy gyártók mind fejlesztenek intelligens gumikat. A Goodyear abroncsba épített mikrochipje fokozza az autó kanyarodási és fékezési teljesítményét és stabilitását, a Continental fejlesztése pedig képes lesz az abroncsok profilmélységének megállapítására.

A LEGNAGYOBB - Az 59/80 R63 méretű abroncs óriások a bányákban dolgozó hatalmas dömperekre kerülnek. Jelenleg ez a méret a sorozatban gyártott legnagyobb, átmérője több mint duplája az átlagos emberi magasságnak, 1,47 méter széles és 5,75 tonnát nyom, szállítása speciális logisztikát igényel. A kerékcseréről már nem is beszélve. 

A Michelin, Goodyear, Bridgestone is gyárt ebben a méretben, a rekordot pedig évről évre megdönti valaki, amikor 4,10 helyett 4,11 méteres típust dob piacra. 

Elképesztő dimenzióinál csak az ára félelmetesebb ezeknek a gumiknak, átlagban tízmillió forint körül mozog darabja.

A LEGNAGYOBB – Az 59/80 R63 méretű abroncs óriások a bányákban dolgozó hatalmas dömperekre kerülnek. Jelenleg ez a méret a sorozatban gyártott legnagyobb, átmérője több mint duplája az átlagos emberi magasságnak, 1,47 méter széles és 5,75 tonnát nyom, szállítása speciális logisztikát igényel. A kerékcseréről már nem is beszélve.
A Michelin, Goodyear, Bridgestone is gyárt ebben a méretben, a rekordot pedig évről évre megdönti valaki, amikor 4,10 helyett 4,11 méteres típust dob piacra.
Elképesztő dimenzióinál csak az ára félelmetesebb ezeknek a gumiknak, átlagban tízmillió forint körül mozog darabja.

A LEGGYORSABB - 245/690 R 520 elöl, 365/710 R 540 hátul (a Veyron kerék átmérőjét nem colban, hanem milliméterben adják meg, ez az R520-540 körülbelül a 20 colos kategória). Ezek a nyers számok írják körbe a Bugatti Veyronra külön gyártott Michelin abroncsokat, amelyek képesek elviselni a 400 km/óra feletti végsebességet.

A LEGGYORSABB – 245/690 R 520 elöl, 365/710 R 540 hátul (a Veyron kerék átmérőjét nem colban, hanem milliméterben adják meg, ez az R520-540 körülbelül a 20 colos kategória). Ezek a nyers számok írják körbe a Bugatti Veyronra külön gyártott Michelin abroncsokat, amelyek képesek elviselni a 400 km/óra feletti végsebességet.