Röviden – Nissan X-Trail |
Mi ez? |
Szabadidő-autó hét üléssel, kis dízelmotorral |
Mit tud? |
Öt embernek kényelmes, csendes, tágas, de rövid időre akár heten is beleférnek |
Mibe kerül? |
7 490 000 forinttól indul a lista, és 10 740 000-nél ér véget. Persze lehet tovább extrázni |
Kinek jó? |
Nagy, kényelmes családi autóra vágyóknak |
Ez már nem az az X-Trail, amit megszoktunk
Ez már nem az az X-Trail, amit megszoktunk
Fotó megosztása:
Talán ebből a szögből a legvagányabb
Talán ebből a szögből a legvagányabb
Fotó megosztása:
Mélyre, könnyen koszolódó helyre került a kilincs
Mélyre, könnyen koszolódó helyre került a kilincs
Fotó megosztása:
Alaposan besötétítették a hátsó részt
Alaposan besötétítették a hátsó részt
Fotó megosztása:
A Nissan felirat alatt a mindent látó szem
A Nissan felirat alatt a mindent látó szem
Fotó megosztása:
Radarok is segítenek épen tartani a kasztnit
Radarok is segítenek épen tartani a kasztnit
Fotó megosztása:
Nappali fény LED-ekből
Nappali fény LED-ekből
Fotó megosztása:
A kulcsot nem kell elővenni, elég ha nálunk van és a picike kiloncsgomb megnyomása után máris nyílik az autó
A kulcsot nem kell elővenni, elég ha nálunk van és a picike kiloncsgomb megnyomása után máris nyílik az autó
Fotó megosztása:
Nagy, szögletes külső tükör
Nagy, szögletes külső tükör
Fotó megosztása:
Itt is egy kamera
Itt is egy kamera
Fotó megosztása:
Jaj, azok az ablakemelő kapcsolók
Jaj, azok az ablakemelő kapcsolók
Fotó megosztása:
Tágas, csendes utastér, pihe-puha üléskárpittal
Tágas, csendes utastér, pihe-puha üléskárpittal
Fotó megosztása:
Tanksapka és motorháztető nyitó
Tanksapka és motorháztető nyitó
Fotó megosztása:
Az idegesítő dolgok kikapcsolhatóak
Az idegesítő dolgok kikapcsolhatóak
Fotó megosztása:
Elegáns(abb) utastér, kellemes tapintású anyagok
Elegáns(abb) utastér, kellemes tapintású anyagok
Fotó megosztása:
A számítógép 7,2-re saccolja a fogyasztást
A számítógép 7,2-re saccolja a fogyasztást
Fotó megosztása:
Okos klíma
Okos klíma
Fotó megosztása:
Kényelmes dolog a gombnyomogatós motorindítás
Kényelmes dolog a gombnyomogatós motorindítás
Fotó megosztása:
Hatfokozatú, sprőd váltó, hosszú fokozatokkal
Hatfokozatú, sprőd váltó, hosszú fokozatokkal
Fotó megosztása:
12 voltos és USB csatlakozó, jack bemenettel. Bal szélen a a villanykézifék gombja
12 voltos és USB csatlakozó, jack bemenettel. Bal szélen a a villanykézifék gombja
Fotó megosztása:
Egy mókás, jelentéktelennek látszó extra. A levegőt a pohárkánkra is eregethetjük, így később hűl ki, vagy tovább marad meleg
Egy mókás, jelentéktelennek látszó extra. A levegőt a pohárkánkra is eregethetjük, így később hűl ki, vagy tovább marad meleg
Fotó megosztása:
Programválasztó. Kímélő gyapjúmosás nincs rajta.
Programválasztó. Kímélő gyapjúmosás nincs rajta.
Fotó megosztása:
Plasztikláda kisebb-nagyobb vackoknak
Plasztikláda kisebb-nagyobb vackoknak
Fotó megosztása:
Hurrá, a sok motorleállítással ennyit nyert a Föld
Hurrá, a sok motorleállítással ennyit nyert a Föld
Fotó megosztása:
A Nissan-nál valami különös oknál fogva rettentően vonzódnak a béna grafikákhoz
A Nissan-nál valami különös oknál fogva rettentően vonzódnak a béna grafikákhoz
Fotó megosztása:
Most csak elöl hajt
Most csak elöl hajt
Fotó megosztása:
Az autó orra előtt lévő akadályt csak a kamera látja, mi már nem
Az autó orra előtt lévő akadályt csak a kamera látja, mi már nem
Fotó megosztása:
A navigáció néha fura dolgokat csinál
A navigáció néha fura dolgokat csinál
Fotó megosztása:
A tolatókamera is kiszúrja a gumit
A tolatókamera is kiszúrja a gumit
Fotó megosztása:
Feláras, árnyékolható tetőablak
Feláras, árnyékolható tetőablak
Fotó megosztása:
Öt emberrel parádés a helykínálat
Öt emberrel parádés a helykínálat
Fotó megosztása:
Sínen tologathatóak az ülések
Sínen tologathatóak az ülések
Fotó megosztása:
Kartámaszt, egymást nem kedvelő utasok közé
Kartámaszt, egymást nem kedvelő utasok közé
Fotó megosztása:
A zsebekben egy egész évnyi Autó Magazin elfér
A zsebekben egy egész évnyi Autó Magazin elfér
Fotó megosztása:
Utaslevegőztető
Utaslevegőztető
Fotó megosztása:
Fekete ezerféle árnyalatban
Fekete ezerféle árnyalatban
Fotó megosztása:
Hétszemélyes felállásban is marad benne hely a csomagoknak. Igaz, nem sok.
Hétszemélyes felállásban is marad benne hely a csomagoknak. Igaz, nem sok.
Fotó megosztása:
Vagy a második, vagy a harmadik sorban van elég hely
Vagy a második, vagy a harmadik sorban van elég hely
Fotó megosztása:
Ezzel a lőréssel kell beérnie, akinek a harmadik sorba jutott csak hely
Ezzel a lőréssel kell beérnie, akinek a harmadik sorba jutott csak hely
Fotó megosztása:
Utastér-világítás, tetőablaknyitó és szemüvegtartó a palfonon
Utastér-világítás, tetőablaknyitó és szemüvegtartó a palfonon
Fotó megosztása:
Villanymotor nyitja, csukja. Szerencsére kikapcsolható a rásegítés.
Villanymotor nyitja, csukja. Szerencsére kikapcsolható a rásegítés.
Fotó megosztása:
Tágas, sík felület a csomagoknak. Az ülések is ott vannak, csak most láthatatlanok.
Tágas, sík felület a csomagoknak. Az ülések is ott vannak, csak most láthatatlanok.
Fotó megosztása:
Elegáns megoldás, a kiszerelt csomagtérrolónak külön kis helye van a csomagtartó mélyén
Elegáns megoldás, a kiszerelt csomagtérrolónak külön kis helye van a csomagtartó mélyén
Fotó megosztása:
A roló helyére is lehet pakolni
A roló helyére is lehet pakolni
Fotó megosztása:
A csomagtartó végébe került a világítás és a 12 voltos csatlakozó, így hétüléses felállásban is használhatók maradnak
A csomagtartó végébe került a világítás és a 12 voltos csatlakozó, így hétüléses felállásban is használhatók maradnak
Fotó megosztása:
Hangszigetelés a motortérben
Hangszigetelés a motortérben
Fotó megosztása:
Szellős, de kissé kusza képet ad a motortér
Szellős, de kissé kusza képet ad a motortér
Fotó megosztása:
Talán ebből a szögből a legvagányabb
Külső
A Nissan X-Trail
korábbi generációi főleg szögletes, talán kissé bárdolatlan formájukról, tágas belsejükről és nem utolsó sorban megbízható alapokon nyugvó tereptudásukról voltak híresek. Na, a harmadik generáció egy merész fordulattal teljesen más stílussal próbál kelendőbbé válni. Sarokba dobta a bakancsot, hátizsákot, átöltözött, és meg is borotválkozott. Kérdés, hogy fáj-e valakinek, hogy már nem szúr.
Az európai kis- és nagy szabadidő-autók vásárlóit már nem nagyon lehet lázba hozni terepképességgel. Ők legfeljebb csak az aszfaltról hajtanak le néha a túlméretes, magas járgányukkal, de azt is csak akkor, ha füves parkolóba kell állniuk a hétvégi, halálos nehézségű, 1500 méteres kirándulás után a lángosos előtt. Tehát különösebb tereptudásra nincs is szükség, ezeket az autókat csak poénból sarazzák össze.
Alaposan besötétítették a hátsó részt
Tehát az új Nissan X-Trail ne okos legyen, hanem inkább szép. Meg persze nagy, sokszemélyes, mert ugye a sok pulyát, vagy nagymamákat is klassz dolog ilyen autóval egyszerre vinni. Bár kíváncsi lennék, egy évben hány alkalommal használnak egy hétszemélyes autót heten, illetve bejön-e valaha az így kifizetett plusz összeg.
Tehát a külsőt a városi ember
ízléséhez igazították, a
Qashqai-jal közös moduláris padlólemezre épülő X-Trail tengelytávja 76 milliméterrel lett nagyobb, így egy tekintélyes külső méretű, tágas belő teret sejtető, jó kiállású autó néz szembe a szemlélővel. Vannak rafinált ívek, domborulatok, jelleget adó csicsák és nem maradhatott el a LED-es nappalifény-csík sem. A Nissan X-Trailnek határozottan jól áll ez a civilizált külső. Látszik, hogy nagyon odafigyeltek a részletekre, hiszen az új modellnek jól kell teljesítenie, sokkal jobban, mint elődjeinek. A forma alapján ez nem lesz nehéz feladat. Nézzük, mi van belül.
Mélyre, könnyen koszolódó helyre került a kilincs
Jóval finomabb lett a belső is, szemnek, kéznek egyaránt. A Nissannál majdnem sikerült az a bravúr is, hogy ott legyen puha a belső, ahol hozzáér a kéz, láb, akármi, és ott kemény, olcsóbb, ami kartávolságon kívül van. Műszerfala klasszikus, kétórás, hasznos, színes-szagos LCD betéttel. A középkonzol kijelzője átlagos méretű, egyedül a felbontásába lehet belekötni, ennél azért manapság már vannak jóval kulturáltabb példányok is. De a kezelése egész intuitív, nincsenek benne bosszantó logikai csapdák.
Tágas, csendes utastér, pihe-puha üléskárpittal
Gombjai, kapcsolói vegyes képet mutatnak, vannak egész szépre, jól működőre sikerültek (rögzítőfék), vannak csúnyák, de jól működők (ülésfűtés), szépek és bénák (irányjelző kapcsoló). Utóbbi azzal kergetett a halálba, hogy az index kapcsolása közben, a könnyen elforduló lámpakapcsoló – a bajuszkapcsolón – egyszerűen elfordult és lekapcsolta az autó világítását. Nem vicces.
Ülései is klasszul sikerültek, hosszabb távon is kényelmesek, kárpitozásuk pedig telitalálat. Ez az a fajta, puha plüss-szerű valami, ami a Hondákban olyan imádni való. És persze itt is. Ja, és van benne még egy apró poén is, a pohártartóba évszaktól függően fújhatunk hideg, vagy meleg levegőt is, amely tovább tartja kívánt hőfokon az avas jakvajas tibeti teát, vagy a paleolit glaciális zuzmós jégkását.
Második üléssora a megnövelt tengelytávnak és szélességnek – plusz 3 millimétert kapott derékban – köszönhetően egész élhető hely. A bejutás is könnyű, hátsó ajtói óriási szögben nyílnak, még a gyerekülést is könnyű behajtogatni a helyére. Ezen felül még az ülések is tologathatóak 2:1 arányban és a háttámla is dönthető. Egy sorral hátrébb már nem ilyen mókás az élet, ide kifejlett homo sapiens nem fér be maradandó egészségkárosodás nélkül. De gyerekeknek remek kuckó – úgyis csak ők képesek oda hátramászni – és még a visításuk sem hallatszik annyira előre. Mögéjük még egy kis adag csomag is befér.
Elegáns(abb) utastér, kellemes tapintású anyagok
Ötszemélyes kivitelben a csomagtartó már jóval több dolgot nyel el – 550 literes – és jóféle családi modellhez képest agyonvariálható. Több emelet, sík padló, rögzítőizék, világítás, 12 voltos csatlakozó, van itt minden. Sőt, a hétszemélyes üzemmódban útban lévő csomagtartórolót is el lehet vermelni a mélybe, nem kell szégyenszemre kivetni a garázspadlóra.
Adatlap
Nissan X-Trail 1,6 Acenta 4WD
Motor |
1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
130 LE |
Nyomaték |
320 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11 sec |
Végsebesség |
186 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,3 l / 100 km |
A városiasodás következtében a Nissan X-Trail kiherélt, csupán elsőkerekes kivitelben is kapható, azonban a tesztautó 4×4-es változat. Ennek ellenére ez is inkább aszfaltra való, ott érzi magát elemében. A korábbi lágy, terepjárós hangulatú, aszfalton rémesen billegő stílus a múlté, helyette feszesebb, keményebb futómű dolgozik az autó alatt, aminek fejlett menetstabilizáló segít be, ha kell. Városban kényelmes, élhető komfortot kínál az autó. Persze a régi ismerős, a mosógépkapcsoló ebbe a modellbe is bekerült, ezzel lehet a különféle hajtásképleteket – 2WD, Auto, Lock – kapcsolgatni. A hardver ugyan megvan a dagonyázáshoz, de a nagy tengelytáv, a hosszan túlnyúló orr, a rossz terepszög, és a keményebb futómű nem garantál fájdalom- és költségmentes terepezést.
Városban a sokkamerás rendszer segít a vezetőnek időben észrevenni az autó körül ólálkodó akadályokat. De nem ez az egyetlen segédeszköz, amire a sofőr támaszkodhat. Az autó felismeri a közúti jelzéseket – sebességkorlátozás – figyeli és jelenti a holttérben bóklászókat, figyelmeztet a sávelhagyásra, és álló helyzetben is jelzi, ha valami mozgó dolog – kutya, macska, gyerek – kerül a négy kamerás rendszer látóterébe.
Az 1,6-os dízelmotor szinte lötyög a motortérben, de a 130 lóerejét látva már nem röhögi ki senki. Csendben, takarékosan dolgozik, ugyan sajnos kb. 1700-ig csak álmosan kalapál, de onnantól hatalmasat lódít a hétszemélyes bálnatesten. Talán a hatfokozatú, kissé akadós és jó hosszúra, takarékosra kalibrált váltó hangolásával lehetne ezen finomítani, de egyszerűbb hozzászokni.
Értékelés
Aki praktikus, európai külsejű, hatalmas és ügyesen variálható belső terű, takarékos szabadidő-autóra vágyik, amelybe néha heten is be kell férni, az X-Trailt mindenképpen nézze meg. Az 1,6-os dízelmotor a legtöbb helyzetben bőven elég és etetni sem vészes feladat.
Mellette – Ellene |
- Menő forma
- Takarékos, csendes motor
- Jól variálható belső
- Kényelmes ülések
- Temérdek elektronikus segítség
|
- Terepen, rossz úton kényelmetlen
- Harmadik üléssor csak gyerekeknek való
- Alacsony fordulaton álmos motor
|
Béna pufók, vagy kívánatos formájú családi csatahajó?
Béna pufók, vagy kívánatos formájú családi csatahajó?