Joop Donkervoort 1978 óta építi extrém sportautóit. Az alapokul szolgáló Lotus Seven koncepcióját gyorsan túlhaladta: közel húsz éve Audi motorokkal szereli egyre extrémebb külsejű, egyre szélsőségesebb menetdinamikájú típusait, amelyekbe sem ABS-t, sem ESP-t nem szerel, de még a szervokormányt is elvetette, mint puhányoknak való hívságot.
Legújabb, aktuális típusuk, a Donkervoort D8 GTO inkább tűnik ufónak, mint a legendás Colin Chapman hagyatékának. A 2,5 literes, öthengeres Audi TFSI motor teljesítménye hangolástól függően 340 és 380 LE között mozog, amire 700 kilogramm tömeg jut, köszönhetően az olyan költséges megoldásoknak, mint a teljes egészében szénszálas kompozitból készülő karosszéria.
Az 1,8 kg/LE aránynak köszönhetően az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as tempót 8,6 mp alatt éri el. Nem csoda, hogy a 2014-ben piacra lépett modell egész évben sorra nyerte a sportautó-összehasonlításokat, és több versenypályán, így a németországi Bilster Bergen is megdöntötte a legjobb köridőt.
Ez utóbbiról nevezte el a manufaktúra azt a limitált szériát, amely állítólag műszaki tartalmában igen közel áll a 4,2 kilométeres tesztpályán diadalmaskodó autóhoz.
A különkiadás megkülönböztető jegye a fényezetlen, sötét szénszálas panelből elkészített orrszekció. Emellett egyedi emblémák díszítik az autót, a műszerfalon elhelyezett táblára pedig nem csak az autó sorozatszámát gravírozzák rá, hanem a vásárló nevét is.
A motorteljesítményt nem növelték, ellenben javították a gázreakciókat, és még könnyebb lendkerék, valamint versenykuplung beépítésével tették robbanékonyabbá a hajtásláncot. A jármű eleve csekély tömegét további 10 kilogrammal csökkentették, illetve a futóművet tovább hangolták, vélhetően elvéve a rugózási komfort utolsó fellelhető morzsáit is, hogy a lehető legjobb tapadást és irányíthatóságot érjék el. Hátra is beépítettek egy kanyarstabilizátort, valamint vadonatúj lengéscsillapítót fejlesztettek ki a modellhez, és hogy a futóművet érintő módosítások ne vesszenek kárba, új szerkezetű, extra merev bukókeretet építettek be, elejét véve minden csavarodásnak.
A limitált szériás GTO egyedi, szintén korlátozott számban elérhető félslick gumikon gördül, amelyeket a Hankook szállít a hollandoknak.
A műszerezettség is gazdagabb, az LCD-kijelző mögött műholdas helymeghatározó rendszerrel összekötött adatrögzítő berendezés dolgozik. Az extrák sorában egy sor szénszálas elem található, beleértve a versenyüléseket is. A tömegcsökkentés jegyében a padlószőnyeg és a bőrkárpit is különösen könnyű kivitelű.
A Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition mindössze 14 példányban készül, a vásárló által meghatározott kivitelben. A vételár ennek megfelelően orbitális, nettó 160 000 euró (szűk 50 millió Ft).