A Honda tárgyalást kezdeményez a Nemzetközi Automobil Szövetséggel a szervezet motorfejlesztéssel kapcsolatos szabályértelmezése miatt. Az FIA pár napja közölte, hogy mivel a szabályok nem rögzítik betű szerint, hogy az új motorokat február 28-ig kell homoligozálni, a rendelkezésre álló fejlesztési zsetonjaikat tetszés szerint használhatják fel a gyártók a szezon alatt. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a szezon közben szabad a motorfejlesztés.

F1: A Honda berágott a motorszabályok miatt 1
F1: A Honda berágott a motorszabályok miatt 61


Az FIA szerint ez alól azonban kivételt jelent a Honda, mert a japánoknak ez lesz az első évük, így „úgy igazságos”, ha a többi gyártóhoz hasonlóan az első szezonban nekik is február 28-ig kell véglegesíteni a motorjukat.

Ron Dennis, a McLaren vezére szerint az FIA értelmezése diszkriminatív, és a Honda vezetői is „bosszantónak” nevezték az FIA véleményét. A BBC szerint a McLaren-Honda már kapcsolatba lépett az FIA illetékeseivel az üggyel kapcsolatban, ennél többet azonban egyelőre nem mond a csapat.

A BBC szerint a Honda úgy érzi, hogy a szabályértelmezéssel hátrányos helyzetbe kerül, a felek a jövő héten személyesen tárgyalnak.

A csapatok kedden is tartanak egy megbeszélést Genfben Bernie Ecclestone kezdeményezésére, a Mercedes, a Renault, a Ferrari és a Honda arról tárgyal majd, milyen legyen az F1 jövője. Noha a Honda kifejezetten a hibrid rendszer miatt tért vissza az F1-be, Ecclestone erősebb, olcsóbb és hangosabb motorokat szeretne már 2016-tól.

Mindezeken túl Ecclestone az autók kinézetét is alaposan átszabná, agresszívebb, látványosabb autókat akar, amelyek már vizuálisan is élményt adnak a nézőknek, emellett vezetni is nehezebb őket.