Az alacsony kabinnal ellátott FH és FH16 ugyanazzal a hajtáslánccal, komforttal és rugalmassággal rendelkezik, mint a többi változat, de van egy pár fontos különbség is. A tető 190 milliméterrel lejjebb került és teljesen sík, mivel az antennákat és az egyéb berendezéseket máshová helyezték. A fülke teljes magassága pedig 3,2 méter lett, így a teherautó már kényelmesen elfér a 3,4 méter magas bányajáratokban. Az alacsony, lapos tető pedig megkönnyíti a rönkemelő daru felszerelését azok számára, akiknek a fülke felett van a fuvarozási pozíciójuk. Ezzel a megoldással sokkal kényelmesebb a kabin előtt lévő tárgyak felemelése is.
A modellekhez opcionálisan alumínium tetőpajzs is rendelhető az extra biztonság és védelem érdekében, melynek köszönhetően a kasztni védetté válik a leeső sziklák, valamint egyéb veszélyek ellen. A tetőpajzs csak 15 mm-t ad a fülke teljes magasságához. Ráadásul védi a sofőrt, továbbá a járművet is, és csökkenti a fülkén belüli zajt. A Volvo FH és az FH16 az EU-n belül 2014 decemberétől kapható, míg az unión kívül Euro 3-s, 4-es, és 5-ös motorokkal is rendelhető.