Új, sötétkék fényezéséről és átrajzolt hátsó szárnyáról könnyen felismerhető a VW Polo alapjain nyugvó raliautó, a 2014-es egyéni és csapat világbajnokok idei fegyvere. Miután Ogier és csapattársai senkit nem engedtek a dobogónak még a közelébe sem, idén izgatottan várják a szurkolók, hogy meglesz-e a mesterhármas, képes lesz-e ismét elkalapálni a mezőnyt a Volkswagen.
A dinamikusabb megjelenés csak a máz, alatta továbbfejlesztett technika dolgozik. Műszaki adatokat értelemszerűen nem ad ki a VW, de annyit elárultak, hogy a tavalyi autó alkatrészeinek a háromnegyedét felülvizsgálták, és jelentős részüket optimalizálták, hogy elérjék hármas céljukat: még könnyebb, még erősebb, még egyszerűbb legyen az autó.
Annyit lehet tudni, hogy vadonatúj, hidraulikus működtetésű sebességváltót építettek be az autókba; ez a kormányoszlopon elhelyezett váltófülekkel működtethető.
Ha módosult is az autó, semmit nem változtattak a legénységen: az első számú autóban a kétszeres bajnok Sébastien Ogier – Julien Ingrassia páros ül, a másik kettőt Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila, illetve Andreas Mikkelsen és Ola Fl?ene dirigálja a célba, elsőként a Monte-Carlo ralin.