Mint a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hanyag fogalmazása miatt a Forma-1-es motorgyártók a 2015-ös idény alatt folyamatosan, részletekben fejleszthetik az erőforrásaikat, a munkát nem kell lezárniuk február végén.
Míg a Mercedes, a Renault és a Ferrari örülhet – utóbbi máris győzelemnek bélyegezte a tényt -, a McLaren partnereként idén beszálló Honda kimarad a „buliból”, az FIA értelmezése szerint a japán gyártónak a többiek 2014-es útját követve már a szezon előtt véglegesítenie kellene a specifikációt.
A McLaren és a Honda természetesen nem hagyta szó nélkül a kivételt, a legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a japán cég a hét elején tárgyalt is az FIA-val.
Pontosan nem tudni, mi hangzott el, de az FIA szóvivője a BBC-nek azt állította, hogy „a találkozó jól sikerült, tárgyalunk a felmerült kérdésekről”, valamint hozzátette, hogy a megbeszélés „konstruktív” volt.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Honda már zöld utat kapott, de úgy tűnik, esélyük azért van.
Ha az FIA végül enged, akkor a japánok az idény közben élhetnek a motor egyes részeire – pontosabban azok módosításaira – kiosztott kreditekkel/zsetonokkal, majd 2015-16 telén már ugyanabban a ciklusban dolgoznak tovább, mint a riválisok.