A McLaren 2015-ben a Mercedes helyett immár a visszatérő Honda erőforrásaival áll rajthoz, de a 80-as, 90-es évek fordulóján verhetetlen kombináció újkori története nem indult valami fényesen. A tavalyi szezon végén, Abu-Dzabiban rendezett teszten a japánok motorjával szerelt autó alig néhány körre volt képes, pont ugyanúgy küszködtek, mint 2014 telén a Red Bull, a Toro Rosso és Lotus a Renault-val.
Felmerült, hogy a wokingi csapat a hivatalos tesztszezon február 1-jei kezdete előtt is tesztel majd, a spanyol El Mundo szerint a január 29-i leleplezést megelőzően a 100 km-es filmezési keretet kihasználva Silverstone-ban tartják az MP4-30-as shakedownját.
A hírre reagált a McLaren, a csapat szóvivője lakonikusan cáfolta a spekulációt: „Nem tervezzük, hogy a jerezi tesztet megelőzően pályára küldjük az MP4-30-ast.”
Az El Mundo hozzátette, hogy a McLaren 2015-ben már második, névadó szponzor nélküli évét kezdi majd, ugyanis a spanyol mobilszolgáltatóval, a Movistarral folytatott tárgyalásaik megfeneklettek.
Motorfejlesztési hátrány, tesztelési nehézségek, szponzortalanság ide vagy oda, a McLaren és a Honda már idén nyerni akar Jenson Buttonnal és a frissen visszaszerzett Fernando Alonsóval, de nem mindenki hisz a gyors sikerben.
A McLarennél a 80-as évek elején versenyző John Watson szerint évekig tart majd, hogy a csapat újra az élmezőnybe kerüljön.
„Az az érzésem, hogy eltart majd egy ideig, hogy összeálljon a csomag, és hogy a McLaren visszatérjen arra a szintre, ahol korábban volt. Leginkább a korlátozott tesztelés miatt sokkal nehezebb ez most, mint egykor, amikor domináltak.”
„Ha – Ron Dennist idézve – dominálni akarnak, akkor oda hosszú út vezet. Úgy gondolom, hogy legalább kétéves programban gondolkodnak arról, hogy újra futamokat nyerjenek, és három évet adnak annak, hogy dominálni tudjanak” – magyarázta a négyszeres futamgyőztes veterán.
A csapattól a Mercedes-korszak befejeződésével távozott DTM-bajnok tesztpilóta, Gary Paffett sem hiszi, hogy már idén az élre kapaszkodik a McLaren:
„Az előző (McLaren-Honda) korszak nagyon sikeres volt, de a mostaniról nehéz lenne jósolni. A sikerhez a Hondának a Mercedes szintjére kellene érni, ami elég nehéz lesz. A McLarennek is előrébb kellene lépnie a kasztni terén, hiszen az elmúlt években elmaradt az elvárásoktól.”