Már rendelhető a Lotus Elise S Cup, a tavaly bemutatott versenyautó utcai változata. A modell masszív aerodinamikai kiegészítő, beleértve a méretes hátsó szárnyat az Elise S Cup R hagyatékai, és ilyenformán 100 km/óránál 66, a 225 km/órás végsebességnél pedig 125 kilogrammal több leszorítóerőt fejtenek ki, mint az alapkivitelű Elise.
Szintén a pályáról származik az a különleges bukócső, amelyhez később versenyöveket lehet rögzíteni, illetve kiegészíthető teljes versenyhomológ keretté; illetve az elektromos rendszer, amelybe vészmegszakítót és automata tűzoltó rendszer is be lehet építeni ? ezeket persze kihagyták, hiszen utcára nem valók, de a lehetőség megvan.
Utcára idomítva 1
Utcára idomítva 13
A nem kiemelhető tetős Elise S Cup kompresszoros, 1,8 literes négyhengeres 220 lóerős motorja, a legnagyobb forgatónyomaték 249 Nm, ami több mint elevenül mozgatja a mindössze 932 kilós sportautót. A hatfokozatú kéziváltót fürgén kapcsolgatva 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet a kocsi.
Annak ellenére, hogy a motorteljesítmény és a gyorsulás megegyezik az Elise S alapmodell adataival, arra kerek három másodpercet ver rá az új Elise S Cup a Lotus 2011-ben felújított tesztpályáján, a 3540 méteres Hethelen. A pályát, amely régen egyben Colin Chapman repülőgépének kifutópályájaként is szolgált, az alábbi videóból megismerheted.