Ahogy a Mustangot megkaptuk Amerikából, úgy lesz globális közkincs az új generációs Focus RS, legalábbis ezt ígéri a Ford, amelynek új stratégiája hasonló hangolású termékeket szán minden piacra.
Az első fotókat február harmadikára ígéri a gyár, de addig is itt egy kis kedvcsináló, egy rövid videó, amelyen egy gyári tesztpályán mókázik a kompakt sportmodell és pilótája.
A régóta várt Focus RS feltűnően kezesen driftel ezeken a felvételeken, igazuk lehetett azoknak, akik összkerékhajtást tippeltek a tüzes ferdehátú alá.
Ha így van, egészen más ellenfelekkel fog megküzdeni a Focus RS, mint elődje: a 367 lóerős Audi RS3 és a 350 lovas Mercedes A 45 AMG az összkerekes kompakt sportmodellek legnemesebb képviselőiként alaposan feladják a leckét az autónak, amelynek azonban ahhoz, hogy valóban legyen esélye a prémium konkurenciával szemben, legalább 350, de inkább 380 lóerőt kellene kipréselnie magából.
A 2,3 literes turbómotor erre akár alkalmas is lehet: a Mustangból ismerős négyhengeres eredeti kivitelében 310 lóerőt ad le, kérdés, hogy a Ford hajlandó lesz-e fölé lőni a legendás sportkupénak.
A másik nagy kérdés, hogy pontosan hogyan fog kinézni az autó. A két hét múlva érkező, nagy leleplezés előtt már decemberben kibocsátott rajzok és a korábban elcsípett kémfelvételek masszív első légbeömlőkről, ültetett futóműről és dupla kipufogóról tanúskodnak. A végleges részleteken még dolgozik a Ford; van rá idejük, hiszen a modell értékesítése csak az év második felében veszi majd kezdetét.