A prototípus tavaly augusztusi leleplezését követően most, öt hónappal később elkészült a Toyota hátsókerékhajtású raliautója. A GT86 CS-R3 átfogó tesztprogramon van túl, amelynek során murván és aszfalton is vizsgázott, felkészülve az első versenyre, amelyre még idén sort keríthet.
A tesztek során felderített hiányosságok orvoslását nem kapkodja el a Toyota, így az első autókat a tervezettnél valamivel később, májusban adják át majd a vásárlóknak.
Elkészült a Toyota boxermotoros versenyautója 1
Elkészült a Toyota boxermotoros versenyautója 25
A CS-R3 az utcai GT86 kétliteres boxermotorjának 20 százalékkal erősebb kivitelét kapta, a 238 LE-re az FIA előírások szerinti 1080 kg menetkész tömeg jut, a hátsó kerekekhez variálható, részlegesen önzáró differenciáművön keresztül jut el a 230 Nm nyomaték, a sebességváltó hatfokozatú szekvenciális darab. A végáttételt a csapatok választhatják meg. A lengéscsillapítók három állásban szabályozhatók
Az FIA R3 szabályzata szerinti homologizáció júliusra lesz kész, onnantól bármilyen nemzeti vagy nemzetközi bajnokságban rajthoz állhatnak az autók, beleértve akár a rali világbajnokságot is. Emellett márkakupát is szerveztek; a HJS TMG CS-R3 Trophy első futamára július 4-én kerül sor Hannover közelében.
Elkészült a Toyota boxermotoros versenyautója 26
A minden szükséges komponenst tartalmazó versenykit ára 84 000 euró (26 millió Ft) plusz áfa; ebből most ötezer euró (1,5 millió Ft) bevezetési kedvezményt ad a Toyota.