Folytatódik a jubiláló Gran Turismo tiszteletére alkotott virtuális versenyautók sora. Ezúttal azt Alpine-ra került sor, arra az apró, egzotikus francia márkára, amelyet több mint negyven éve vásárolt meg a Renault, és amely 20 év kihagyás után idén végre visszatérhet az élők közlé.
Az autó kereszt alakú LED-es fényszórója és szellős felnijei az Alpine A110-et, a márka talán legismertebb, Renault-motoros, de még függetlenként útjára bocsátott (gyártás: 1961-1977) modelljét idézik. Előbbiek azokra a kiegészítő fényszórókra hajaznak, amelyek buráját keresztben leragasztva óvták a kavicsfelverődéstől.
Az Alpine Vision Gran Turismo klasszikus együléses, hosszú távú versenyautó: pilóta az egyik oldalon, az üzemanyagtartály a másikon, mögöttük pedig a motor, egy 5.4 V8-as benzines erőforrás, 450 lóerővel és 580 Nm nyomatékkal. A 900 kilós fenevad végsebessége 320 km/óra – mindez persze csak a virtuális világban érvényesül.
Az autó egy kész aerodinamikai mestermű. A sík padlólemez hátul ívben emelkedik ki a karosszériaidomok alól, amelyek kiegészítő légterelőt rejtenek. Az ékké szűkülő kerékívek mögött láthatók a futómű elemei, kilépő élükben kaptak helyet a zárófények. És ami a legizgalmasabb: oldalt két féklap kapott helyet, amelyek nem csak a lassításban segítenek: kinyitva felgyulladnak a belső felületükre szerelt féklámpák.
A Renault Alpine három színkombinációban programozta fel az autót: a matt fekete és a klasszikus narancs-kék kizárólag a Sony konzoljátékában lesz elérhető, míg a fehér-kék kombót meg is építették, igaz, örökre kiállítási darab marad.