Röviden – Opel Corsa E

Mi ez?

A kisautó ötödik generációja az előd továbbfejlesztett technikájával, 3 és 5 ajtóval.

Mit tud? Sokat: nagyon tágas, még pont jó városba, de hosszú utakon is kitesz magáért.
Mibe kerül? Motortól és kiviteltől függően 3,4-5,65 millió forintba. A tesztelt motorral 3,8-4,5 millió Ft közötti a listaára.
Kinek jó?  Városban mozgó vagy közepes távolságokra utazó pároknak, kétgyermekes családoknak. Vagy a mind több egyszemélyes háztartásban élőknek.

Amikor egy autógyár levált egy modellt, amelyből 12,4 millió darabot adott el 1982 óta, az mindig nagy esemény. Pláne most, hogy a General Motors alaposan újragondolta európai stratégiáját.

Egyrészt megszabadította az Opelt a Chevytől, a házon belüli ellenféltől, de megakadályozza azt, hogy az Aveo és a Spark kivonásával a Corsának kelljen eljátszania az olcsó csalimodell szerepét, az arculatot agyonverő kedvezményekkel. A Corsát a Karl menti meg ettől, amely nyáron jelenik meg itthon – mondta egy múlt heti rendezvényen Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.

Külső, design

Ennyit a háttérről. A 175 000 forintos OPC Line-csomaggal és a remek piros színnel feldobva a Corsa E hatni tud a népre. Érdekes fényszóróival szigorúan néz, de van mire keménykednie. Nem az a nebáncsvirág, amit csak úgy félre lehet tolni. Az Adaméra hasonlító, alacsonyra húzott orrából árad az öntudat. Csipetnyi agresszivitás a kisautóknak sem árt, ha már annyira buknak a vásárlók az aszfaltterepjárókra.

Van az úgy, hogy bevált megoldások továbbfejlesztéséből a végén jobb autó születik, mintha mindent újrakezdtek volna a konstruktőrök
A 175 000 forintos OPC Line-csomag és a remek szín feldobja a Corsát

A 175 000 forintos OPC Line-csomag és a remek szín feldobja a Corsát

Belső tér, csomagtartó

Mint az összes háromajtós modell, a Corsa is megnehezíti a tulaj életét. Finomkodva nehéz becsukni sok levegőt kiszorító, méretes oldalajtóit. Szűk helyen alig lehet kikászálódni a hosszú ajtók kis nyílásszöge miatt és ki kell tekeredni a messze hátul lévő biztonsági övért. A tesztautóban az üléstámlák előrehajtásához nagy erő kellett. Biztos vannak rajongói a háromajtósnak, de 100 000 forint nem pénz az ötajtósért, amelyben ezek a gondok fel sem merülnek.

Érdemes megnézni: sziporkázó videoklip az autóval

Két meglepetést is okozott a Corsa E. Az egyiket a műszerfal és az anyagok igényességével, a másikat az eddig sem szűk karosszéria tágasságával. Kiugróan bő a hátsó lábtér és magasabbak feje a motoros tolótető tokozása ellenére is elfér. Bőven elegendő tárolóhely van az ajtókban, a kézifék környékén és az ülések tövében hátul is.

Igényes és kulturált autóban éreztük magunkat. Menet közben a Corsa E még rá is erősít a felnőttes összbenyomásra

Igényes és kulturált autóban éreztük magunkat. Menet közben a Corsa E még rá is erősít a felnőttes összbenyomásra

Kár, hogy ennyire sok gomb és kapcsoló került át az elődből az ötödik generációba. Az ablakemelőket meghúzva, a slusszkulcsot kézbe véve az egyszeri vevő nem tapasztal előrelépést, ha D Corsából ül át.

Még egy hiba, hogy a légbefúvás irányát megszabó forgókapcsoló eltakarhatja az alsó ábrákat, így nem látni, hogyan lehet lábra fújatnia meleget. Kétféle állásban rögzíthető a háttámla, amivel kicsit megnövelhető a csomagtartó. A 285 literes üreg alját az elválasztópolc egy szintbe hozza a küszöbbel.
 

Gumimérettől függően teljes méretű pótkerék illetve mankókerék rendelhető 18-20 000 forintért

Gumimérettől függően teljes méretű pótkerék illetve mankókerék rendelhető 18-20 000 forintért

Lehajtott üléstámlával 1090 liternyi hely marad. Felárért, gumimérettől függően, teljes értékű vagy mankókerékkel látható el a kocsi. A tesztautó a csomagtér oldalfalában hordta a gumijavító szettet a kompresszorral. Nem általános az ilyen helytakarékos és kulturált megoldás.

Milyen városban?

Adatlap

Opel Corsa E 1,4 Turbo

Van az úgy, hogy bevált megoldások továbbfejlesztéséből a végén jobb autó születik, mintha mindent újrakezdtek volna a konstruktőrök
Motor 1364 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 100 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,2 l / 100 km

Nem lehet jól kilátni a vaskos tetőoszlopoktól, a lendületes autózást megnehezítik a túl kicsi tükrök is. A sok autóban fölöslegesen óvatos holttérfigyelés itt jól jön. A nagy csinnadratta a Szentgotthárdon gyártott, vadonatúj háromhengeres benzineseket illette, de a motorpalettán ott van az 1,4 literes négyhengeres is.

120 lóerős 1,4 Turbo volt az elődben is, ez azonban új verzió, kereken 100 lóerővel. Maximális nyomatéka változatlanul 200 Nm, percenként 1850-3500 fordulatszámon. Nagyon hanyagul kell bánni az egyébként finoman adagolható kuplunggal, hogy lefulladjon. Az új motorváltozat szinte szívódízeles nyomatékkal könnyíti meg az elindulást.

Könnyedén kaptat fel a dombokon, pont abban a tartományban erős, ahol az egységsugarú autós 99 százalékban használná. A pesti rázópályán elégedettek voltunk a rugózási kényelemmel, de a komfortnak a nyáriaknál lágyabb téli gumik is kedvezhettek.

Városban gyorsan feltűnik az indokolatlanul nagy fordulókör. A Corsának padkák között is 10,6 méter kell a megforduláshoz, falak között 11,0. A Yarisnak elég 9,4, a Micrának 9,3 méter.
 

Rossz a kilátás a széles első és hátsó oszlopok miatt. Ezt elődjétől örökölte a háromajtós Corsa

Rossz a kilátás a széles első és hátsó oszlopok miatt. Ezt elődjétől örökölte a háromajtós Corsa

A parkolásban az igazán jól működő tolatókamera és a mindig éber, ultrahangos távolságérzékelők sokat segítenek, elöl-hátul 90 000 forintért. Akinek ez sem elég, rendelhet automatikus parkolórendszert 100 000 forintért. Az Adam után itt is van City-állása a kormányrásegítésnek. A FIAT-okból ismert funkció tollpihével tekerhetővé teszi a volánt egy bizonyos sebességig.

Milyen hosszabb úton?

Papíron az 1,4-es szívómotornál csak 10 lóerővel erősebb a tesztautó turbómotorja, de a kettő viselkedése között ég és föld a különbség. A küszködő, gúzsba kötött szívóval ellentétben az 1,4 Turbo flottul gyorsítja az autót. A feltöltött verziónak kisebb a furata, tehát valamivel vastagabb a hengerfala. Talán a turbós motor nagyobb hőterheléséhez igazították.

Két embernek sztrádára is teljes értékű autó a halk és nyomatékos, négyhengeres turbómotorral

Két embernek sztrádára is teljes értékű autó a halk és nyomatékos, négyhengeres turbómotorral

A jelentős nyomaték hajlamos elfedni, hogy a Corsa erőscsontú maradt. Kollégáim az Autó Magazinnál épp a következő számban megjelenő összehasonlító teszten dolgoznak. A lemért tesztautók alapján a háromhengeres, turbós benzinessel a Clio 1019, a Fiesta 1113, a Corsa 1177 kilót nyom. A négyhengeres Fabia 1,2 TSI kereken 1100 kilós volt. A Corsa 1,0 Turbo és a Clio 0,9 TCe között 158 kiló van.

Meg kell szokni, hogy előzéskor nem érdemes 3500 fölé húzatni a motort, mert onnantól csökken a nyomaték és nem nő a teljesítmény sem. Autópályán a nyomatékos tartomány igen széles sebességtartományt lefed, mert 130-nál hatodikban 2600 körüli a fordulatszám. Sokat javult az elődhöz képest a váltó kapcsolhatósága, erői is megfelelőek. Sztrádán a szélzajból érezni a sebesség növekedését, a motor azonban halk marad.
 

Új a 100 lóerős motorváltozat, eddig 120 és 140 lóerős 1,4 Turbóról tudtunk. A motorvezérlés ésszerű helyre került, itt nem olyan nagy a hőingadozás, mint a motorhoz közelebb elhelyezve. Az elektronika az akkumulátor előtt, a kép jobb alsó sarkában látszik hűtőbordáival

Új a 100 lóerős motorváltozat, eddig 120 és 140 lóerős 1,4 Turbóról tudtunk. A motorvezérlés ésszerű helyre került, itt nem olyan nagy a hőingadozás, mint a motorhoz közelebb elhelyezve. Az elektronika az akkumulátor előtt, a kép jobb alsó sarkában látszik hűtőbordáival

Nem ma kezdtek teljes értékű autóvá fejlődni a kiskocsik, de az E Corsa komolysága, nagyautós viselkedése mégis meglepő volt. A futóműzajok tompítása, a kormány kitűnően hangolt erőszükséglete, a rezzenéstelen úttartás és egyenesfutás mind olyan hatást keltett, mintha egy kategóriával nagyobb autóban ülnénk. A viszonylag feszes futómű nem kényelmetlen. Tetszetős kárpitú, jól formázott üléseivel a Corsa komfortja túlmutat a kisautók mezőnyén.

Nagyautós extrák

A ráfutásos balesetekre figyelmeztet az elektronika, érzékenysége három fokozatban állítható. Ki is kapcsolható

A ráfutásos balesetekre figyelmeztet az elektronika, érzékenysége három fokozatban állítható. Ki is kapcsolható

A ráfutásos balesetekre figyelmeztet az elektronika, érzékenysége három fokozatban állítható. Ki is kapcsolható


A Corsa-vásárlók 60 százaléka nő – mondja egy interjúban Tina Müller, aki az igazgatótanácsban a marketingért felel. A nők nem hatódnak meg a műszaki megoldásoktól, az fontos nekik, hogy melyik tétel miben könnyíti meg az életüket, mi a hasznuk belőle.

Ebben az autóban van bőven hasznos fejlesztés. Az egyik a fűthető első szélvédő. A páramentesítés gombját megnyomva nem kapcsol be a légkondicionáló, hanem a fűtőszálak indulnak be, megkönnyítve a jégkaparást is, akár egy Fiestában 48 000 forintért. Gyorsan hat az ülésfűtés és a kormányfűtés is hatásos. A kormányfűtést az előző Corsa is tudta, azóta például a Hyundai i10 is elérhetővé tette. Az Opel a kormányküllőknél is melegíti a volánt. Amíg valaki sosem próbálta, felesleges flancolásnak tűnhet, de télen simogató érzés, ha a jéghideg karima helyett kellemesen meleg kormánykereket forgathatunk.

Vezetőtámogató biztonsági extráival az új Corsa a kategória élmezőnyébe ugrott. A középső tükör előtti kamera segít felismerni a veszélyesen csökkenő követési távolságot. A figyelmeztetés érzékenysége a kormány bal küllőjéről, pofonegyszerűen állítható három fokozatban vagy ki is kapcsolható. Az autóhoz távfényasszisztens is választható, amely a szembejövőket vakító reflektort magától visszaveszi tompítottra.

Az Opel-szemnek hívott kamera a Corsában is felismeri az előzést szabályozó illetve a sebességet jelző táblákat. A műszerfali figyelmeztetésekre ügyelve a bírságok helyett újabb és újabb cipőkre költhetnek a hölgyek.

Mit kezd a telefonnal?

Saját mobiltelefonunk integrációja az Opelektől megszokott módon ment, könnyen, logikus lépésekben, fölösleges kérdések nélkül. Az USB-csatlakozóról töltött telefont az audiorendszer néha felismerte zeneforrásként, máskor csak Bluetooth-kapcsolatot teremtve szólhatott a muzsika a telefonról. Az IntelliLink menüje jól felépített, könnyen használható rendszer. A telefon-kihangosítás jól működött, a központi képernyőn fotókat vagy videót is nézegethetünk.

Flottul csatkakozik a mobiltelefon az autóhoz, a BringGo navigáció ezúttal sem győzött meg

Flottul csatkakozik a mobiltelefon az autóhoz, a BringGo navigáció ezúttal sem győzött meg

Elvileg jó megoldás az autóba szerelt, drága és gyorsan elavuló hardver helyett a navigációt a tulaj okostelefonján lévő programmal megoldani és azt az appot futtatni a szép nagy érintőképernyőn. Ám a BringGo az Aveo és az Adam Rocks után itt sem vált be.

Amikor futott, használata bonyolultabb volt, mint más szoftvereké, többször el sem indult. Jobb lenne, ha a tulaj nem volna ráutalva, az autó azonban nem támogat más navigációs programokat. A három segédprogram közül webrádiókat hallgathatunk a TuneIn révén, a Stitcher audiotartalmak (podcast) hallgatására való.

Költségek, fogyasztás

Budapesten, sok rövid úttal 9,2 litert fogyasztott az autó. Országúton, ha keveset előzünk és tartjuk a megengedett tempót, akkor sem nagyon megy 6 liter alá a fogyasztás. Autópályán 7,5 literre érdemes számítani 100 kilométerre. A motor bejáratódásával a magas értékek csökkenhetnek valamelyest, legalábbis az Astra 1,4 Turbo átlaga alapján, ami 7,8 l/100 km a Spritmonitoron.

Egyelőre nehezen átlátható a motorkínálat: 90 és 115 lóerő között négyféle benzines van az autóhoz. A 100 lóerős 1,4 Turbo négyhengeres, nagyon nyomatékos és nem valami takarékos

Egyelőre nehezen átlátható a motorkínálat: 90 és 115 lóerő között négyféle benzines van az autóhoz. A 100 lóerős 1,4 Turbo négyhengeres, nagyon nyomatékos és nem valami takarékos

100 lóerős motor esetén 3,8-4,5 milliós listaárával az autó nem olcsó, de a konkurensek zöme is hasonló árszinten mozog. (Az Eurotax-táblázatban az akciós ár is látszik). Cserébe a Corsa E valóban felnőtt, sokoldalú autó, messze nem csak városi távokra alkalmas.

A 4 443 000 forintos Corsa 1,4 T Cosmo konkurensei Listaárak
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium Technology (100 LE) 4 410 000 Ft
Renault Clio 0,9 TCe Intens (90 LE) 3 880 000 Ft
Škoda Fabia 1,2 TSI Style (90 LE) 4 441 420 Ft
Toyota Yaris 1,33 Style (99 LE) 4 495 000 Ft

Idén január elejéig, mindössze néhány hónap alatt 85 000 megrendelés érkezett az autóra. Neve és elterjedtsége okán az Opel akkor sem kockáztatott volna sokat, ha csak reszel kicsit a típuson, átrajzolja csinosabbra, ellátja okostelefon-integrációval. Ám ennél több történt: a továbbfejlesztett Corsa darabszámaival és kvalitásaival is a kategória legerősebb szereplői közé tartozik.

Mellette – Ellene
  • Tágas belső tér
  • Jó minőségérzet
  • Kényelmes ülések
  • Nagyautós futómű
  • Jól használható IntelliLink érintőképernyővel
  • Nyomatékos, csendes turbómotor
  • Igen gazdag motorkínálat (75-210 LE)
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Egyenként rendelhető extrák, kedvező áron
  • Normális árfekvésű márkaszervizek
  • Nehézkes ki- és beszállás illetve övhasználat (három ajtó esetén)
  • Túl nagy fordulókör
  • Kis külső tükrök
  • Változatlan túlsúly
  • Kelletlen navigációs program (BringGo)
  • Viszonylag magas fogyasztás


Hogy tetszik az ötödik generációs Corsa?
átlag
7.71
szavazat
448
Hogy tetszik az ötödik generációs Corsa?