Az új, teljesen elektromos hajtással szerelt turistabusz a C9-es típusszámot kapta. A 12,20 méter hosszú autóbusz könnyűszerkezetes, korróziómentes alumínium karosszériából készül, megjelenése gyakorlatilag semmiben sem különbözik a hagyományos hajtással szerelt turistabuszokétól. A 47 személy szállítására alkalmas modell a gyártó tájékoztatása szerint autópályán akár 90-100 kilométer/órával is képes lesz közlekedni. A motor teljesítményére vonatkozó adatokat azonban még nem közöltek.
A C9 a kínaiak tervei szerint csak az első fecske abból a turistabusz-típuscsaládból, melyeket még ebben az évben bemutatnak a nagyközönségnek. Idén készül még egy 13 méteres, háromtengelyes változat, mely a C10-es típusszámot viseli majd, illetve jelenleg is dolgoznak egy 7 méteres, midi változaton, mely a C6-os fantázianév alatt terveznek piacra dobni. A BYD egyébként többféle hosszúságban kínál elektromos hajtású buszokat a 8 méterestől midi busztól egészen a 18 méteres csuklós buszig. Sőt, a kínaiak még elektromos hajtású emeletes busszal is rendelkeznek, így akár azonban a városokban is megjelenhetnek, ahol kifejezetten ezt a fajta kivitelt részesítik előnyben.
A BYD egy több mint 190 ezer embert foglalkoztató világcég, ennek ellenére képes kínos ügyekbe keverni. Kaliforniában például tavaly 100 ezer dollárra büntették a céget, mert kiderült, hogy a dolgozóknak még a minimálbérnek megfelelő járandóságot sem fizették meg az amerikai üzemben. A kínai gyártó sokáig lebegtette egy európai üzem megnyitását is, azonban az eredetileg Bulgáriában felhúzni kívánt gyárból nem lett semmi. Sőt, mivel Európában a legnagyobb a BYD konkurenciája, könnyen lehet, hogy ezen a kontinensen fogják a legtovább akadályozni a cég terjeszkedését.