Ha nem csak elég gazdag, de elég szerencsés is volnál ahhoz, hogy megvehesd magadnak a kor legkiválóbb raliautójának a korlátozott példányszámban gyártott, utcai replikáját, mihez kezdenél vele? Kihajtanád a belét az utcán, hogy azt tehesse, amire született, vagy üvegkalickába zárnád, és szabad óráidban gyönyörködnél a szárnyaszegett madárban?
Egy furcsa lelkű ralifetisiszta az utóbbi mellett döntött. Miután megkaparintott magának egyet az Integrale ralisikereit ünneplő, mindössze négyszáz példányban gyártott modellből, hazavitte a kereskedésből, gondosan leparkolta a garázsában, és azóta hozzá sem nyúlt. Huszonkét hosszú éve, nyolcezer napja, tizenegy és félmillió perce ott áll a csoda, órájában 50 kilométerrel.
Végső soron nem volt rossz döntés az önmegtartóztatás, hiszen így olyan kincs birtokába került a tulajdonos, amilyen, bizton állíthatjuk, senki másnak nincs a világon. A Vezess.hu tavaly írt egy hasonló modellről, és már attól is összepisiltük magunkat a gyönyörűségtől, pedig abban 30 ezer kilométer volt. Ebben meg ötven.
Nem véletlen, hogy a Silverstone Auctions február 21-22. között megrendezendő, veterán versenyautókra kiélezett árverésén az előzetes becslések szerint akár 110 ezer fontot, azaz 46 millió fontot is hozhat a makulátlan masina.
Az 1992-ben bemutatott Lancia Delta HF Integrale Martini Edition az autó Evoluzione kiadásán alapult: ez szélesebb első és hátsó nyomtávval, valamint ahhoz tartozó kerékdob-szélesítésekkel, valamint 210 lóerős, kétliteres turbómotorral hívta fel magára a figyelmet.
Az autó forgalomból kivont, de hiánytalan állapotban kerül kalapács alá, nem csak az eredeti szervizkönyv, de a számla is megvan még.
Mit mondhatnánk? Reméljük, hogy jövőre egy még különlegesebb példánya is előkerül az Integralénak, bár ebben igazán nem hiszünk.