A pocsékul sikerült novemberi teszt ellenére a 2015-ös előszezon legjobban várt Forma-1-es autóbemutatója egyértelműen a McLarené, hiszen az elmúlt két évben küszködő wokingi csapat idén a sportágba visszatérő egykori sikerpartner, a Honda motorjával, Jenson Button mellett pedig Fernando Alonsóval nyit új korszakot.
Videón az MP4-30-as
Az első képből és a videóból egyértelmű, hogy a fekete, fekete-fehér, narancs, vagy retrós, fehér-piros festésről szóló találgatások nem jöttek be, Wokingban mindössze egy kis pirossal dobták fel a tavalyi ezüst-fekete koncepciót. A csapat állítása szerint az MP4-30-as „továbbfejlesztett festést kapott, amely 21. századi kontextusba helyezi a McLarent” – bravúros.
Ugyancsak nem sokat változott a helyzet a főszponzor tekintetében: hely bőven lenne az autón, de reklámfelirat bizony nincs. 
Az autón a legfeltűnőbb változás természetesen az új, hosszú orr, a McLaren a Lotusszal és a Willamsszel ellentétben a mélyen előrenyúló irányt választotta. 
F1: Megjött Alonsoék McLarenje 1
F1: Megjött Alonsoék McLarenje 21

„A McLaren-Honda partnerség az innovációra fókuszál, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az első közös korszakunkban, az 1980-90-es évek fordulóján elért eredményeink. Bár nem szeretek nosztalgiázni, akkoriban én voltam a csapatfőnök, és az akkori sikereink alapján bátran döntöttünk amellett, hogy újra összefogunk a Hondával” – mondta a McLaren cégvezére, Ron Dennis.
„Bár a szövetségünk megújítása hónapokkal ezelőtt megkezdődött, a McLaren-Honda MP4-30 bemutatója egy hosszú út kezdetét jelenti. Már eddigi is sokat haladtunk, de még nagyon sok munka vár ránk, hogy újra olyan sikeresek legyünk mint jó negyed százada. Az viszont már most is egyértelmű, hogy nagyszerű az együttműködés és hatalmas potenciál van a partnerségünkben, közösen elérjük majd, amit szeretnénk, azaz futamokat, és végül világbajnoki címet nyer majd a McLaren-Honda” – tűzte ki a célt Dennis.
F1: Megjött Alonsoék McLarenje 22

„Majdnem egy éve vagyok már a csapatnál, azóta Ronnal és Jonathannel (Neale, ügyvezető) közösen alaposan átszerveztük a McLaren Racinget. Mostanra kezdenek beérni ennek a gyümölcsei, erősebb, képzettebb és hatékonyabb a csapat, mindenki a lehet legelkötelezettebb” – kezdte a versenyfőnök Eric Boullier, kiemelve, hogy a lehető legszorosabban együttműködnek a Hondával is. 
„Tudjuk, hogy hosszú út áll előttünk, és hogy Wokingban és Szakurában is kemény munkára lesz szükség, de készen állunk arra, hogy a már lerakott alapokon tovább építkezzünk. A McLaren és a Honda egy egységet alkot, egy a célunk, és bízunk benne, hogy közösen, idővel újra sikereket érünk el.”
F1: Megjött Alonsoék McLarenje 23

A Honda és a McLaren

Bár gyári autóval-csapattal a Honda a ’60-as években kettő, a 2000-es években csak egyetlen futamgyőzelmet szerzett, motorszállítóként annál sikeresebb F1-es múltat mondhat magáénak: 1983 és ’92 között a Lotus, a Williams és a McLaren partnereként 72 futamgyőzelmet gyűjtött, hat konstruktőri és öt egyéni bajnoki cím részese volt. 

A McLaren-Honda 44 futamot nyert, nyolc világbajnoki címet szerzett – 1988-1991 között mind a négyszer vitték a konstruktőrit, Alain Prost és Ayrton Senna pedig 2-2 címet zsebelt be. 1988-ban minden idők legeredményesebb Forma-1-es autóját, a verhetetlen MP4-4-est is együtt hozták létre: Senna és Prost 16 versenyből 15-öt megnyert vel