A német piac harmadik legjobb értéktartású modelljének bizonyult a Dacia az Eurotax Schwacke legújabb elemzésében. A szakértők szerint ennek leginkább egy oka van: Németországban nem adnak további kedvezményeket a márka eleve kedvező áraiból, így a különböző modellek névértékükön találnak gazdára.
Az értéktartás és az akciózás közötti relációt általános érvényűnek mondja az Eurotax: a kedvezményekkel operáló márkák termékeitől a használtautó-piacon is elvárják az olcsóságot a vásárlók.
A listán egyébként illusztris környezetbe csöppent a Dacia: az első két helyen a Porsche és a Range Rover, mögötte a Jeep és a Mini szerepelt. A top tízben benne van még az Audi, a BMW, a Škoda, a Suzuki és a Subaru is. A Dacia anyavállalata, a Renault egyébként csak a 26. helyet csípte meg. 
A felmérésben a 36 hónapos, 60 000 kilométer futásteljesítményű modelleket vizsgáltak. Összesen harminc márka szerepelt az elemzésben: azok, amelyek 2012-ben legalább 0,2 százalékos piaci részesedéssel rendelkeztek Németországban, azaz legalább 6000 autót adtak el.