Míg 2008-ban még 600 millió tévénéző követte a Forma-1-et, a 2014-es szám jóval kisebb, az előző évihez képest újabb 25 milliós esés után tavaly 425 millióan ültek a tévé elé – hat év alatt 175 millióan választottak más programot, írja a Wall Street Journal.
A csökkenés egyik oka, hogy az elmúlt pár évben több piacon előfizetéses csatornára költözött a Forma-1-es közvetítés, az ingyen elérhető tévék csak néhány futamot vagy egyet sem közvetítenek.
2012 óta így van ez Nagy-Britanniában, ahol a Sky Sports külön F1-es csatornával várja az előfizetőket, míg a közszolgálati BBC csak 10 versenyt ad le, tavaly pedig Olaszországban, Németországban és Spanyolországban is hasonló modellt hívtak életre.
Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint nincs gond, jó az új rendszer. „Teljesen jól működik ez. Továbbra is kiváló a tévés jelenlétünk, egyszerűen arról van szó, hogy az előfizetők kapnak több műsort.”
A tévés előfizetésekből százmilliós bevételei vannak az F1-et birtokló CVC befektetői csoportnak, a növekvő bevételek pedig a csapatok között szétosztott pénzdíjat is emelik, azonban hosszabb távon fennáll a veszély, hogy a minél nagyobb közönséget elérni kívánó szponzorok, reklámozók nem igyekeznek majd az egyre szűkebb elérésű sportágba. Az autókon egyre kevesebb felirat látszik manapság, még az olyan nagyoknál is, mint a McLaren.