A McLaren és a Honda 22 év után éleszti újjá újra az egykor elképesztően eredményes társulást, a wokingi csapat Fernando Alonsóval és az egykori Honda-pilóta Jenson Buttonnal igyekszik az új turbókorszakban a csúcsra jutni.
Az új autót, az MP4-30-ast a cégvezetők, valamint a két versenyző jelenlétében kedden Tokióban is bemutatták, a McLaren élére egy éve visszatért Ron Dennis pedig igyekezett lelket önteni a japán közönségbe:
„A hegymászás első napján sem várjuk, hogy már aznap a csúcsra érjünk. Időbe telik és alapos felkészülést kíván. Komolyan készülünk is a csúcstámadásra, nem lesz könnyű, de a Honda és a McLaren is meghódította már ezeket a csúcsokat korábban.”
„Készen állunk a kihívásra, és végül sikeresek is leszünk – a történelem pedig azt mutatja, hogy a Honda mindig képes sikert elérni, mi pedig a 80-as évekbeli Honda-McLaren partnerség sikereit akarjuk megismételni” – tűzött ki igen komoly célt Dennis.
A McLaren-Honda 1988-92 között 44 futamot nyert, nyolc világbajnoki címet szerzett: ’88-91 között mind a négyszer vitték a konstruktőrit, Alain Prost és Ayrton Senna pedig 2-2 címet zsebelt be. ’88-ban minden idők legeredményesebb Forma-1-es autóját, a verhetetlen MP4-4-est is együtt hozták létre: Senna és Prost 16 versenyből 15-öt megnyert vele.
A McLaren azonban utoljára 2012-ben nyert futamot, és az új hondás korszak sem indul simán: a tavalyi abu-dzabi tesztet követően a múlt héten Jerezben a 2015-ös modell, az MP4-30-as is botladozott, ritkán ment pár körnél többet. Dennis azért nem aggódik:
„Úgy gondolom, hogy fontos hangsúlyozni, hogy az első, versenykörülmények közti megmérettetés az Ausztrál Nagydíj lesz. Az első teszt nem ment olyan simán, mint szerettük volna, de így is nagyon fegyelmezetten gyűjtöttük az adatokat.”