Az ígéretek szerint elődjével azonos áron kerül forgalomba a megújult 1,6 literes dízelmotorral szerelt Opel Astra. A frissítésre igazán nem számítottunk, hiszen a blokk eleve csak a közelmúltban került bele az alsó-középkategóriás modell orrába.
A mérnökök új, csekély súrlódású alkatrészeket építettek be a hajtásláncba és a futóműbe, beleértve a csekély gördülési ellenállású abroncsokat is; emellett optimalizált aerodinamikai kialakítás és a hűtőt használaton kívül lezáró, aktív lamellák segítik a hatásfok javítását.
Ennek köszönhetően a motor 110 lóerős kiadása mindössze 94 gramm CO2-t bocsát ki a légkörbe, hárommal kevesebbet, mint eddig. A motor nagy testvére, a 136 lovas kiadás is tisztult, az eddigi 104 helyett 99 g/km CO2-kibocsátással, 3,9 helyett 3,7 literes átlagfogyasztással büszkélkedhet. Így most ugyanolyan takarékos, mint a 110 lóerős modell volt eddig – a kisebbik motor mostantól 3,6 literrel is beéri 100 kilométeren.
Alig néhány napja az Insignia, illetve a Corsa kapott új dízelmotort. Utóbbival minden idők legtakarékosabb sorozatgyártású Opeljévé avanzsált a kisautót, előbbit pedig egy hét múlva személyesen is vezethetjük, és utána részletesen beszámolunk a tapasztalatokról.