A Kopřivnice-i cég tulajdonképpen az egyetlen olyan cseh haszonjármű-gyártó, mely talpon tudott maradni a válságot követő években. A sikeres konszolidációnak, valamint a megújult termékkínálatnak köszönhetően a Tatra 2014-ben már 24 százalékos árbevétel növekedést tudott elérni. Ez annyit jelent, hogy tavaly a cseh gyártó mintegy 3 milliárd koronás bevételre tett szert. 

2014-ben a Tatra összesen 850 darab teherautót értékesített, ami  egyértelmű növekedést jelent, hiszen egy évvel korábban még némileg kevesebb, 722 darab járművet tudott eladni. Igaz, ténylegesen kicsit kevesebbet, összesen 821 darab teherautót gyártottak le, mivel a megrendelések teljesítésének egy része átcsúszott az idei évre.

A 2014-ben a legyártott mennyiség 80 százaléka ugyanakkor külföldön talált gazdára és került belőlük Magyarországra is, mivel a Magyar Közút nyolc darab teherautót vásárolt ároktisztítási feladatokra. Emellett a csehek jelentős mennyiséget szállítottak Szaúd-Arábiába és Szlovákiába is. Az értékesítés jellege egyébként már két éve változatlan, ugyanis 2013-ban is a legyártott mennyiség kétharmada exportra ment. Számottevően nőtt továbbá az alkatrészek értékesítése, hiszen ezen a területen mintegy 40 százalékos növekedést produkált a Tatra.

A Tatra a legrégibb cseh teherautógyár, melyet Ignác Šustala alapított 1850-ben. A gyártó az 1989-es rendszerváltás után fokozatosan leépült. 2006 óta egy cseh-amerikai vállalkozói csoport működtette és jelentősen mérsékelte a korábban felgyülemlett adósságait.