Figyelem! Senkinek sem ajánljuk a képeken ábrázolt módszer követését, otthoni kipróbálását. A magasfeszültségű akkumulátorok babrálása életveszélyes, ha nem vagyunk tisztában a kockázattal, és nem tudunk gondoskodni a megfelelő érintésvédelemről. A képek feltöltője képzett villanyszerelő. 

Egyesült Államokban élő főszereplőnk vásárolt egy használt Toyota Camry-t hibrid hajtáslánccal, természetesen garancia nélkül. Két hétig használta boldogan az autót, amikor karácsonyfára váltott a műszerfal, és megjelent a „Check Hybrid System” figyelmeztetés. Csak a benzines motor vitte az autót, a hibridrendszer nem üzemelt, nem is töltött.
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 1
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 19
Ezt illik komolyan venni, ezért egy Toyota szakszerviz felé vette az irányt, ahol négy órás szerelés után szörnyű híreket közöltek. Az akksinak lőttek, a csere 4400 dollárba kerül majd, ami több mint a fele az autó vételárának. Brutális hideg zuhany, alig fél hónapos használat után. 
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 20
Innen indul a történet lényege, mivel villanyszerelőnk inkább úgy döntött, saját szemmel is vet egy pillantást a Camry akkumulátorára. 
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 21
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, elővette a feszültségmérőt, és mért serényen, minden csatlakozást, minden cellát külön-külön ellenőrzött. A végén kiderült, hogy az akkumulátor cellái egyenként tökéletesen működnek, a problémát a rézből készült összekötők adták. 
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 22
Eloxidálódtak, amit egy gyors, otthon tárolt tisztítószerekkel végzett takarítással orvosolni lehetett. Miután mind a 34 visszakerült a helyére, az akkupakkal egyetemben, jöhetett az első indítás. 
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 23
Siker! A hibaüzenetek eltűntek, 4400 dollár (kb 1,1 millió forint) helyett pár óra munkával, és 7 dolláros befektetéssel. 
1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 24
 A történet tanulsága, hogy a gyártók nem egy esetben pazarló, és oktalanul drága szerviz megoldásokat alkalmaznak, az alkatrészek felépítése, konstrukciója néha mintha célzottan szűkítené le az autószerelő lehetőségeit a cserére. Bár a nagyfeszültségű hibridakkumulátor cellái egyenként cserélhetőek, ezt a kinti márkaszerviz nem ajánlotta fel a tulajnak, mert a gyártói utasítás miatt nem végezhet javítást az akkucsomagon.

Magyarországon szerencsére más a helyzet. Például a monori márkaszervizben ki is állítottak egy Prius-telepet, amelyen kifejezetten látható az akkucsomag moduláris felépítése, ami biztosítja a cellák egyenkénti cseréjét. Itt azonban nem az akkucellákkal volt a gond, hanem a vezetők oxidációjával.

1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt 25
forrás: imgur.com