Vasárnap délután véget ért a Forma-1-esek második, egyben első barcelonai téli tesztje. Az élen csütörtök és szombat után újra a Lotus végzett, ezúttal Romain Grosjean vitte a táblázat első helyére az E23-ast.
A francia, aki a tesztpilóta Jolyon Palmer és Pastor Maldonado két napja után ezen a héten először ült a Lotusba, délután szuperlágyakon futotta az 1:24,067-os kört, amely a teszt eddigi legjobbja.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A nap legfőbb történése persze a mclarenes Fernando Alonso balesete volt, amely után a kétszeres világbajnok spanyolt mentőhelikopterrel szállították el. Alonso a 3. kanyarban dobta el az MP4-30-ast, összetörte az autó jobb oldalát. A spanyol a kórházi vizsgálatok alapján szerencsére komolyabb sérülés nélkül úszta meg a bukást, de az autó sérülései miatt Jenson Button nem ülhetett be délután, pedig jól jött volna, ha a javított KERS-szel ő is mehet egy kicsit.
A McLaren-Honda siralmas 104 körrel zárt – mások egy nap alatt többet mentek már az első teszten is.
Grosjean mögött Nico Rosberg végzett, a német a nap első felében hosszabb etapokat teljesített, délután, gyorsabb körön viszont a közepes keveréken is csak 25 századdal volt lassabb a Lotusnál, nagyon úgy néz ki, hogy a Merci lazán az élen lehet, amikor kell.
A harmadik Danyiil Kvjat lett a Red Bull-lal egy eredményes, 102 körös nap után, míg utána Felipe Nasr következett a Sauberrel, igaz, a nap jelentős része műszaki hiba miatt elúszott számára.
Hátrébb az egyszer a pályán leálló Valtteri Bottas (Williams), majd a Alonso balesetét „lemásoló” fiatal spanyol, Carlos Sainz Jr. következett. A Toro Rosso újonca azért nem bukott akkorát, a pályán elvégzett rutinellenőrzés után máris zöld utat kapott.
Sebastian Vettel a Ferrarival nem villogott, 74 kör és a 7. idő so-so a maranellói csapattól, míg honfitársa, Nico Hülkenberg még soványabb napot zárt, miután a Force India tavalyi modellje 36 kör után füstölve adta fel.
A Forma-1-es tesztelés jövő csütörtökön folytatódik a barcelonai pályán.
Teszt, Barcelona, 2015.02.22.
# | Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Körök |
1. | R. Grosjean | Lotus-Mercedes (E23 Hybrid) | 1:24,067 | 111 |
2. | N. Rosberg | Mercedes AMG (W06) | 1:24,321 | 129 |
3. | L. Hamilton | Red Bull-Renault (RB11) | 1:24,941 | 102 |
4. | F. Nasr | Sauber-Ferrari (C34) | 1:24,956 | 73 |
5. | V. Bottas | Williams-Mercedes (FW37) | 1:25,345 | 127 |
6. | C. Sainz | Toro Rosso-Renault (STR10) | 1:25,604 | 88 |
7. | S. Vettel | Ferrari (SF15-T) | 1:26,312 | 74 |
8. | N. Hülkenberg | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:26,591 | 36 |
9. | F. Alonso | McLaren-Honda (MP4-30) | 1:27,956 | 20 |