Még idén nyáron megérkezik a márkakereskedésekbe a Honda Jazz vadonatúj, harmadik generációja, amely elődeinek formai és tartalmi koncepcióját igazítja a kor ízléséhez és műszaki tartalmához.
A legfontosabb kérdés: még mindig olyan hihetetlenül tágas belül a kisautó? A Honda szerint a Jazz minden eddiginél több helyet kínál, igaz, ehhez nem alkalmaztak újabb varázslatot: a külső hosszúság 95, a tengelytáv 30 mm-rel nőtt (2530 mm). Az autó még mindig nem éri el a négy méteres hosszt, igaz, már csak 5 mm a deficit.
A csomagtartó a VDA szabvány szerint 354 literes (az előd 335 volt), a hátsó ülés megszokott variálhatóságát az anyósülés vízszintesbe dönthető támlája egészíti ki.
A közelmúltban bemutatott HR-V kis szabadidőjárművel közös padlólemezre épülő Jazz könnyebb, merevebb elődjénél, a futóművet teljesen áthangolták, így javult a menetstabilitás, az egyenesfutás, csökkent a bólogatási hajlam és a menetzaj szintje is. Újak a lengéscsillapítók és az elektromos szervokormány is.
Az autó fontos újdonsága az 1,3 literes Earth Dreams erőforrás. A 102 lóerős i-VTEC motorhoz végre hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, de CVT is kérhető.
Az eredeti koncepció sokadik újraértelmezéseként a külső dizájn nem igazán okoz meglepetést, annál inkább a belső tér, amely bár layoutjában követi az elődök által kitaposott utat, érintésérzékeny kezelőfelületével és öt- vagy hétcolos, Android rendszerű, alkalmazásokkal bővíthető infotainment-egységével letisztultabb és sokoldalúbb is az eddigieknél.
A megelőző biztonság terén is sokat erősített a Honda: automatikusan fékez, ha túl gyorsan közelítünk egy másik autóhoz, szól, ha kisodródtunk a sávból, leveszi a távolsági fényt, ha jönnek szemben, és felismeri a közúti jelzőtáblákat. A fentiek jelentős részéért plusz pénzt kér a gyár, mindenképpen alapáras lesz viszont a kis sebességű koccanásokat megelőző, városi aktív fékrendszer.