A FIA Kamion Európa-bajnokság új szabályai szerint a versenykamionok 100 kilogrammal lehetnek könnyebbek a korábbinál. Ennek értelmében a járművek súlyhatára 5400 kilogrammról 5300-ra csökken. Az új elvárásoknak megfelelően a hátsó tengelyen 2200 kg, az elsőn pedig 3200 kg a minimális terhelés, ami egyrészt csökkenti a kormányzás terhelését, másrészt pedig a gumi élettartalmára is komoly hatással lesz.

A könnyítés nem jelenti azt, hogy elegendő úgy teljesíteni az előírást, hogy például 100 kilóval könnyebb tengelyt építenek be. Az Oxxo-csapatnak szinte teljesen át kell építenie a versenykamiont, hogy összehozzon egy jelentősebb súlycsökkentést.

A kamion könnyítését az alváz módosításával végezzük. Mivel könnyítünk az autón, oda kell figyelnünk, hogy az alváz merevsége lehetőleg a legkevésbé csökkenjen. A végső választ persze a teszteken kapjuk meg, emellett a gumikopást és a kormányzást ott tudjuk kipróbálni. Ezen kívül ilyenkor van lehetőségünk a tengelyek karbantartására, csapágyak cseréjére, illetve minden kötőelem, csavar és a beépített alkatrész cseréjére. Eddig a kamion tervezése és szétszerelése zajlott, most pedig kezdődik az új versenykamion építése” – jegyezte meg a csapat versenymérnöke, Bakó Csaba.