A Genfi Autószalon nulladik napjának immár hagyományos, nagy jelentőségű eseménye, amikor a Car of the Year zsűri elnöke kihirdeti az Év Autója díj győztesét. Az idei versenyben hét modell vett részt, és az elnök, Haakon Matson  szerint minden eddiginél nehezebb dolguk volt a döntőbíráknak. Végül ezt nem tükrözte az eredmény…
A 22 európai ország 58 szakújságíróját tömörítő zsűri a következő hét típust választotta ki az idei évben bemutatott 31 új autó közül: BMW 2 Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes C-osztály, Nissan Qashqai, Renault Twingo, VW Passat. 
A végső elbírálásban végül fölényes előnnyel a Volkswagen Passat nyerte el az Év Autója címet. Csaknem 100 ponttal előzte meg a második helyezett C-Cactust, ami talán sokak meglepetésére maga mögé utasította a Mercedes C-osztályt.
Volkswagen Passat (340 pont)
A Passat az Év Autója! 27
A Passat nem először állt rajthoz az 1964 óta meghirdetett trófeáért. 1989-ben, majd 1997-ben a harmadik helyen végzett, 2006-ban pedig ezüstérmes lett, mindössze 5 ponttal elmaradva a Renault Clio mögött.
A Volkswagen márka negyedik győzelmét aratta; 1992-ben és 2013-ban a Golf, 2010-ben a Polo nyert. A Golf 2013-as diadala minden idők legnagyobb fölényű győzelmét hozta, a német ferdehátú kétszer annyi pontot (404) kapott, mint a második helyezett Toyota GT86 (202).
A Citroën negyedszer győzhetett volna idén, de a 100 pontot meghaladó deficit tudatában ez elméleti lehetőség marad. A GS 1971-ben, a CX 1975-ben, az XM pedig 1990-ben nyerte el a díjat. További hét dobogós helyük volt eddig; érdekes, hogy a GS győzelmének az évében az extravagáns SM kupé is indult a versenyen, sőt, harmadik lett! 
A Mercedes eddig egyetlen egyszer, 1974-ben tudott győzni; akkor az új S-osztályt tartották kiemelkedőnek a bírák. A mostani C-osztály nagyapja 21 éve, 1994-ben a harmadik lett. A márkának egyébként eddig két ezüstérme (Mercedes 600, 1964; és SL, 1990) valamint három bronzérme (350 SL, 1972; E-osztály, 1986; és az említett C-osztály) volt.
Érdekel, hogy, és főleg miért szavazott Gajdán Miklós munkatársunk, a Car of the Year zsűri tagja? Kattints ide, és megtudhatod.
Így szavaztak a magyar zsűritagok: három dobogósból kettőt eltaláltunk.

Így szavaztak a magyar zsűritagok: három dobogósból kettőt eltaláltunk.