A Continental Hungaria Kft. legutóbbi fogyasztói magatartást vizsgáló kutatásából kiderül, hogy a magyarok többsége elsősorban az adott márka ismertségét, megbízhatóságát és a gumiabroncs tulajdonságait veszi figyelembe a vásárlás során. Az ár, illetve az ár-érték arány csak a harmadik a döntést befolyásoló tényezők között, a magyar autós tehát egyre tudatosabb az abroncsválasztásban.
Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért
Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért
Fotó megosztása:
Tavasszal is érvényes a 7 Celsius-fokos szabály: amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok feletti, ideje levenni a téli gumikat
Tavasszal is érvényes a 7 Celsius-fokos szabály: amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok feletti, ideje levenni a téli gumikat
Fotó megosztása:
Érdemes kesztyűben munkához látni, sík úton, szilárd burkolaton. Az autót lejtőn megemelve a rombuszemelő deformálódik és elnyaklik, mert nem bírja az előre vagy hátra dőlő autó tömegét, amit abból is érezhetünk, hogy abnormálisan nagy erőt igényel a kurbli forgatása
Érdemes kesztyűben munkához látni, sík úton, szilárd burkolaton. Az autót lejtőn megemelve a rombuszemelő deformálódik és elnyaklik, mert nem bírja az előre vagy hátra dőlő autó tömegét, amit abból is érezhetünk, hogy abnormálisan nagy erőt igényel a kurbli forgatása
Fotó megosztása:
Nem javasoljuk még a nagyon keveset autózóknak sem, hogy téli gumin járjanak őszig. A nyári aszfaltolvasztó hőség meglepően gyorsan elpusztítja a hideg időre tervezett, lágyabb keverékből készülő téli gumiabroncsot
Nem javasoljuk még a nagyon keveset autózóknak sem, hogy téli gumin járjanak őszig. A nyári aszfaltolvasztó hőség meglepően gyorsan elpusztítja a hideg időre tervezett, lágyabb keverékből készülő téli gumiabroncsot
Fotó megosztása:
Figyeljünk ara, hogy a kötött forgásirányú gumikon jó irányba mutat-e a nyíl és látjuk-e az outside (külső oldal) feliratot
Figyeljünk ara, hogy a kötött forgásirányú gumikon jó irányba mutat-e a nyíl és látjuk-e az outside (külső oldal) feliratot
Fotó megosztása:
Figyeljünk ara, hogy a kötött forgásirányú gumikon jó irányba mutat-e a nyíl és látjuk-e az outside (külső oldal) feliratot
A reprezentatív, 1500 fő személyes megkérdezésével végzett kutatás szerint a végfelhasználók 28 százaléka a márka imázsát, ismertségét tartja a legfontosabbnak, amikor gumiabroncsot választ, de a megkérdezettek 27 százaléka az abroncs tulajdonságait közel azonos fontossággal emelte ki. A gumiabroncs tulajdonságai közül a válaszadók közel negyede a biztonságot tartotta a legfontosabbnak.
A kutatásban részt vevők döntő többsége (80%) évente 1000 és 15 000 km közötti távolságot tesz meg az autójával. Ezen belül több mint egyharmaduk 5000 és 9999 kilométert vezet, míg minden negyedik autós 10 000 és 15 000 km közötti utat tesz meg átlagosan egy évben.
A Continental kutatása szerint a magyar autósok átlagosan 5,2 év után cserélik le abroncsaikat. A felmérés arra is kereste a választ, hogy a vásárlók tisztában vannak-e azzal, hogy mekkora profilmélységnél kell lecserélni a gumiabroncsokat. A válaszadók egyharmada úgy nyilatkozott, hogy fogalma sincs, mennyi az előírt minimális profilmélység, míg szintén egyharmaduk azt válaszolta, hogy 1 mm-es mintázati mélységnél kell lecserélni az abroncsokat.
A fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatás kimutatta, hogy az internet fontos szerepet játszik az információszerzésben, de a vásárlás még általában kereskedőnél történik. A legtöbb válaszadó (40%) azonban azért nem döntene a világhálón történő vásárlás mellett, mert kényelmetlennek tartotta volna az interneten beszerzett abroncsok felszereltetéséhez külön szervizt is keresni.