A mai nappal elindult az új generációs Vitara gyártása a Suzuki esztergomi gyárában. A cég ebből az alkalomból rendhagyó ünnepséget szervezett, melyen illusztris vendégek szólaltak fel, köztük a cég első számú vezetője Szuzuki Oszamu. Mint ismeretes, a Suzuki még tavaly novemberben jelentette be, hogy ezentúl minden évben új modellel áll elő.
Az új generációs Vitara már nem az a vérbeli terepjáró, mint elődje, de ettől függetlenül népszerű típus lehet a hazai felhasználók körében.
A 85 éves Szuzuki Oszamu köszöntő beszédében kiemelte, hogy 1991 áprilisa óta 2 és fél millió Suzuki készült az esztergomi gyárban. „
Szeretném ezúton is kifejezni köszönetünket és hálánkat azért, hogy az általunk előállított autókat a magyar emberek szívükbe zárták illetve, hogy bizalommal és szeretettel fordulnak termékeink iránt” – tette hozzá és felhívta a figyelmet arra, hogy a Vitara kizárólag Magyarországon készül a jövőben és a világ összes országába – köztük Japánba is – innen exportálják majd. „
A Suzuki-csoporton belül az esztergomi gyár a harmadik legnagyobbnak számít termelési kapacitását tekintve” – jegyezte meg Szuzuki Oszamu.
Az új Suzuki Vitara könnyedén felismerhető SUV-os megjelenésével. Formaterve a Vitara és a Jimmy formatervét ötvözi
Az új Suzuki Vitara könnyedén felismerhető SUV-os megjelenésével. Formaterve a Vitara és a Jimmy formatervét ötvözi
Fotó megosztása:
Szuzuki Oszamu büszke arra, hogy az elmúlt 24 évben a magyarok megszerették az idehaza készülő modelleket
Szuzuki Oszamu büszke arra, hogy az elmúlt 24 évben a magyarok megszerették az idehaza készülő modelleket
Fotó megosztása:
Orbán Viktor szerint a japánoktól megtanulhatjuk hogyan lehetünk egyszerre befolyásosak és szerények
Orbán Viktor szerint a japánoktól megtanulhatjuk hogyan lehetünk egyszerre befolyásosak és szerények
Fotó megosztása:
Egy csipetnyi retró a Vitara középső konzolja felett. Ez inkább dizájn elem mintsem praktikus kiegészítő.
Egy csipetnyi retró a Vitara középső konzolja felett. Ez inkább dizájn elem mintsem praktikus kiegészítő.
Fotó megosztása:
Jól látható a kijelzőn az átlagos fogyasztás. Gyári adatok szerint 5 sebességes kézi váltóval (benzines változat) 6,5 liter/100 km lehet a városi üzemanyag felhasználás, míg városon kívül 5,1 l/100 km a Vitara fogyasztása
Jól látható a kijelzőn az átlagos fogyasztás. Gyári adatok szerint 5 sebességes kézi váltóval (benzines változat) 6,5 liter/100 km lehet a városi üzemanyag felhasználás, míg városon kívül 5,1 l/100 km a Vitara fogyasztása
Fotó megosztása:
A csomagtér 3755 literes, azonban a hátsó üléssor lehajtásával 710 literesre növelhető a kapacitás
A csomagtér 3755 literes, azonban a hátsó üléssor lehajtásával 710 literesre növelhető a kapacitás
Fotó megosztása:
Az új Vitara aktív biztonsági csomagjainak része a radaros féktámogató rendszer (RBS), a keréknyomás-ellenőrző rendszer, továbbá az adaptív sebességtartó automatika
Az új Vitara aktív biztonsági csomagjainak része a radaros féktámogató rendszer (RBS), a keréknyomás-ellenőrző rendszer, továbbá az adaptív sebességtartó automatika
Fotó megosztása:
A Vitara karosszériáját a Suzuki Total Effective Contol Technology (TECT) készül, mely a járműben utazókat védi az ütközés erejének elnyelésével. Az Vitara ütközésvédelmének növeléséhez az ultra szilárd acéltechnológia is hozzájárul.
A Vitara karosszériáját a Suzuki Total Effective Contol Technology (TECT) készül, mely a járműben utazókat védi az ütközés erejének elnyelésével. Az Vitara ütközésvédelmének növeléséhez az ultra szilárd acéltechnológia is hozzájárul.
Fotó megosztása:
A nagy első- és hátsó terepszög biztosítja, hogy az autó a mélyen kivályúsodott, illetve havas útfelületekkel is megbirkózzon.
A nagy első- és hátsó terepszög biztosítja, hogy az autó a mélyen kivályúsodott, illetve havas útfelületekkel is megbirkózzon.
Fotó megosztása:
Szuzuki Oszamu büszke arra, hogy az elmúlt 24 évben a magyarok megszerették az idehaza készülő modelleket
Befolyás és szerénység
Az ünnepségen Orbán Viktor is részt vett, azonban a miniszterelnököt teljesen elválasztották a sajtótól, az újságírók például egészen addig nem hagyhatták el a sajtórészleget, amíg ő és kísérete ki nem vonult a csarnokból. „
Meg lehet tanulni a japánoktól és személyesen Szuzuki Oszamu úrtól is, hogyan kell egyszerre erősnek, befolyásosnak és szerénynek lenni. Mindenkinek meg kell adni azt a tiszteletet, amit megérdemel, ez az, amit megtanulhattunk a japánoktól” – jegyezte meg a kormányfő, aki
tréfásan azt is hozzátette, hogy miniszterelnökök jönnek-mennek, de a Suzuki és vele Szuzuki úr marad.
Az új Suzuki Vitara könnyedén felismerhető SUV-os megjelenésével. Formaterve a Vitara és a Jimmy formatervét ötvözi
Új Suzuki Vitara
A Suzuki szabadidő-autóként árulja az új Vitarát, melyet 120 lóerős, 1,6-os benzin- és dízelmotorokkal szerelnek. Az összkerék-hajtású modellben számos vezetéstámogató rendszer is megtalálható, így például a radaros ráfutásvédelmi rendszer, valamint a távolságtartó tempomat. A Magyar Suzuki 70 ezer Vitara előállítását tervezi a gyártás első évében. A modellt hazánkból közel hetven országba exportálják, de három éven belül további harminc ország piacán szeretnének vele megjelenni. Az új Vitara gyártásának előkészítése két évvel ezelőtt kezdődött és a japánok a gyártás beindítására 150-160 millió eurót fordítottak. A hazai gyár idén körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.
A rendszerváltás szimbóluma
„
Amikor a Suzuki hazánkba érkezett, Magyarországon jószerivel még nem is létezett autóipar. Csak a világháború előtt volt idehaza járműgyártás, de annak gyorsan véget vetett a kommunizmus és mi magyarok, legfeljebb csak otthon, a garázsban bütykölhettük a KGST-ből származó járműveinket, hogy legalább egy kicsit a magunkénak érezhessük őket” – emlékeztetett Orbán Viktor, aki a Suzukit egyenesen a rendszerváltás szimbólumának nevezte. „
A rendszerváltást követően a Suzuki lett a magyarok nyugati, valójában távol-keleti autója, ezért érezzük még mindig magunkénak az idehaza készülő modelleket”– tette hozzá a kormányfő.
Orbán Viktor szerint a japánoktól megtanulhatjuk hogyan lehetünk egyszerre befolyásosak és szerények
Ígéret földje
Orbán Viktor korábbi személyes vállalásairól beszélt és megjegyezte, hogy ígéretéhez híven három éven belül megépülhet Komáromnál az új, teherautók közlekedését is lehetővé tevő Duna-híd. A miniszerelnök arról is szólt, hogy még arra is van esély, hogy Esztergomot az M1-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út 2018-ra elkészüljön. „Óriási harcokat folytatok a saját bürokráciánkkal, hogy megértessük, hogy fel kell gyorsítani a folyamatokat ahhoz, hogy ez a beruházás a tervek szerint megvalósulhasson” – mondta Orbán Viktor, aki azt is bejelentette, hogy még az év első felében Esztergom polgármesterével, Romanek Etelkával aláírja a város és a kormány közötti megállapodást, amely biztosíthatja a város hosszabb távú fejlődését.
Az új Vitara aktív biztonsági csomagjainak része a radaros féktámogató rendszer (RBS), a keréknyomás-ellenőrző rendszer, továbbá az adaptív sebességtartó automatika
Esztergom jobban teljesít
A Magyar Suzuki Zrt. 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el, az érték 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest. A magyarországi újautó-piacon 2014-ben mintegy 5000 Suzukit adtak el a márkakereskedők, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben maga a piac mintegy 20 százalékkal bővült. A márka részesedése a piacon 7,4 százalék. A gyárban 3100 ember dolgozik, a beszállítók 25 százaléka magyar vállalkozás, a programban 74 cég vesz részt, így közvetve harmincezer embernek biztosítanak megélhetést.
Egy csipetnyi retró a Vitara középső konzolja felett. Ez inkább dizájn elem mintsem praktikus kiegészítő.
Rába ülések a Vitarába
A legfrissebb hírek szerint az új Vitara Rába alkatrészekkel készülhet. A Suzuki ma mintegy 2 milliárd forint értékű üzleti megállapodást kötött erről a győri székhelyű céggel. Eszerint hat éven át a Rábánál varrják a Suzuki Vitara üléshuzatát és fejtámláját, préselik az ülőlapot, hegesztik az ülésvázakat. A cég móri gyára egyébként évek óta szállít alkatrészeket a japán autógyártónak. A beszállítói szerződés a Vitara teljes életciklusára biztosítja a győriek számára a gyártási jogokat, így a vállalat már három Suzuki modellt lát el termékeivel.
A nagy első- és hátsó terepszög biztosítja, hogy az autó a mélyen kivályúsodott, illetve havas útfelületekkel is megbirkózzon.
A Vitara sorozatgyártását ünnepélyesen Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu indította el. A miniszterelnök és a japán autógyár tulajdonosa együtt gurult ki a színfalak mögül a Vitarában a közönség és a fotósok elé. Az új esztergomi modellt hamarosan a Vezess.hu nagyobb tesztnek veti alá.